Heel wat BV’s hebben in de loop der jaren al aan den lijve mogen ondervinden dat een bekende naam en een bekende kop niet altijd een garantie voor succesvolle professionele zijstappen zijn. Iets waar ook hun Nederlandse collega Martien Meiland over kan meespreken.
Hij is immers bekend én geliefd van Friesland tot Brussel, maar op zijn kenmerkende sjaaltjes zat toch niet iedereen te wachten, zo blijkt volgens Dag Allemaal. De Nederlandse chateau-uitbater lanceerde in 2021 zijn sjaaltjescollectie MX Scarfs. De Meilandjes gingen zelfs naar Italië om de stoffen uit te kiezen en kijkers van hun programma ‘Chateau Meiland’ konden het proces uitgebreid volgen.
Maar diezelfde kijkers uitten ook al vrij snel kritiek. Gemiddeld 70 euro voor een sjaaltje vonden ze belachelijk duur, het tv-programma werd zelfs vergeleken met teleshopping. Maar van die commentaar lag Martien niet wakker: “Dan lig ik helemaal in een deuk, dat vind ik zo leuk!”, zei hij. “Dan denk ik: nou ja, wat kan mij het schelen? Het is gewoon een leuk klein bedrijfje, ik vind het enig om te doen en de mensen die ze kopen, zijn er blij mee.”