Quantcast
Streamz

Gossip Girl reboot zorgt voor stijgende verkoop in New Yorkse modewereld

De eerste aflevering van de Gossip Girl reboot is net te bekijken op Streamz en HBO Max, maar New Yorkse modemerken zien hun verkoop nu al stijgen. De outfits van personages Julien, Audrey, Zoya, Monet en Luna uit de reboot beïnvloeden al snel de modetrends.

De Gossip Girl reboot is meegegroeid met zijn tijd en bevat vooral millenial fashion, samengesteld door Eric Daman, die ook verantwoordelijk was voor de iconische outfits van Blair en Serena. De ravissante kledij doet veel stof opwaaien in de modewereld, want alles wat de personages dragen, bepalen de modetrends van het komende jaar. 

Het New Yorkse luxemerk Monse liet zich voor hun nieuwste back to school collectie inspireren door Jordan Alexander , die de modieuze influencer Julien Calloway speelt in de reboot. Het modemerk stuurde tijdens de productie- en draaidagen enkele kledingstukken op naar de set. Hierdoor schoten de verkoopcijfers omhoog, nog voor dat de serie zelfs was uitgezonden. Het resultaat van de samenwerking zorgde voor een Gossip Girl modeshow, waarin Monse’s nieuwe collectie werd getoond in samenwerking met stylist Eric Daman.

Social media

In de modeshow waren er ontwerpen te zien, geïnspireerd op de stijl van de fashionista’s van Constance Billard, maar ook door sociale media. Jongeren worden beïnvloed door de laatste TikTok- en Instagramtrends van influencers en daarom liet ontwerper Eric Daman zich leiden door social media. “Het is een cruciaal onderdeel van de verhaallijn en het plot, waardoor ik de invloed van sociale media gewoon niet uit de weg kon gaan”, aldus Daman.

De bekende ontwerper bestuurde de stijl van streetstyle it-girls Sofia Richie, Kendall Jenner en Adut Akech op hun Instagram-accounts. De kledingstijl van hoofdpersonage Julien is dan ook vooral geïnspireerd op het Zuid-Soedanees en Australisch model Adut Akech. Opvallend is wel dat de chique en dure kledingstijl van Blair en Serena heeft plaatsgemaakt voor casual en urban van Julien. Vooral de collecties sneakers vallen op.

Revolutie in de modewereld

Het juiste kledingstuk in de juiste serie op het juiste personage kan zorgen voor een revolutie en verandering in de modewereld, zoals in Sex and the City, de film Clueless en de reeks Euphoria. New Yorks modemerk Cinq à Sept kleedde al eerder stijliconen Anne Hathaway en Sandra Bullock, maar voorspelt nog meer nieuwe modetrends bij de start van het nieuwste Gossip Girl seizoen: “Dit wordt dé high-profile serie waar iedereen het zal over hebben, waar iedereen naar zal kijken en zich door zal laten inspireren. Er zit een soort power achter”, aldus public relations woordvoerder Noreen Scott. 

De nieuwe Gossip Girl-reeks is sinds vandaag te bekijken op Streamz.

Lees ook: Ontdek de nieuwe trailer van Gossip Girl reboot

Toon meer

Gerelateerde berichten