James Cooke nam te veel hooi op z’n vork

Foto: Peter De Smedt

In 2019 lanceerde presentator, tv-maker en producent James Cooke met veel toeters en bellen Smoet, een gamma verzorgingsproducten voor huid en haar die je zelf samenstelt. “De Hello Fresh van de cosmetica”, noemde hij het destijds zelf volgens Dag Allemaal.

Het idee begon bij James te borrelen na een eindeloze zoektocht naar de juiste huidverzorging. “Sinds ik voor tv ben beginnen te werken, zijn er periodes dat ik bijna dagelijks in de make-upstoel zit. En dat doet mijn huid geen goed”, zei hij daarover. En dus besloot hij zelf de handen uit de mouwen te steken.

Maar achteraf gezien nam James hiermee wellicht iets te veel hooi op z’n vork. Want Smoet werd dan wel geboren, maar ondertussen ook weer afgestaan. Sinds september heet het merk Marion Maakt en bestiert ene Marion de bijhorende webshop.

Schrijf je hier in voor de gratis nieuwsbrief van mudoo.be

* verplicht in te vullen

ByLisa Paulussen

Als studente communicatiewetenschappen kreeg ik de kans om ervaring op te doen bij Showcomm bv, het bedrijf achter deze website. Na mijn stage ben ik in 2021 gewoon blijven hangen en kan ik mij uitleven met het schrijven van berichten over Belgische en Nederlandse showbizznamen. Geniet van mijn berichten en deze website.