MUDOO
  • Home
  • Televisie
  • Radio
  • Dossiers
    • Voorjaar 2022
    • Najaar 2022
  • Video
  • Nieuwsbrief
Facebook Twitter Instagram RSS
MUDOO
  • Home
  • Televisie
  • Radio
  • Dossiers
    • Voorjaar 2022
    • Najaar 2022
  • Video
  • Nieuwsbrief
Facebook
MUDOO
Home » Nostalgie bevestigt groeiende fanbase ​​​​​​​die steeds langer luistert
Radio

Nostalgie bevestigt groeiende fanbase ​​​​​​​die steeds langer luistert

19 oktober 2021
Facebook Twitter WhatsApp Email
© Nostalgie
© Nostalgie
Delen
Facebook Twitter WhatsApp Email

In de CIM-cijfers die werden bekendgemaakt haalt Nostalgie een marktaandeel van 7,1% in de algemene doelgroep 12+, waarbij de stijging in luisterduur zich verder zet. NRJ blijft stabiel in marktaandeel, maar wint opnieuw meer luisteraars. 

Dinsdag 19 oktober 2021 maakte het CIM de radiobereikcijfers bekend voor de periode mei tot augustus 2021. Nostalgie behaalt op de doelgroep 12+ een marktaandeel van 7,1%, wat een stijging van 0,4% is t.o.v. de vorige meting, maart-juni 2021. De luisterduur stijgt naar 217 minuten. Het is nu al de 6de opeenvolgende meting dat Nostalgie stijgt in luisterduur. Eind 2018 had Nostalgie nog een luisterduur van 151 minuten, de groei is dus significant. 

​​​​​​​“In de zomermaanden wordt er altijd net iets anders naar de radio geluisterd. Deze zomer waren we met Nostalgie te beluisteren vanop de zeedijk in Nieuwpoort, fijn om vast te stellen dat dit door onze luisteraars gesmaakt werd. We hebben een grote groep van trouwe luisteraars die steeds langer luisteren. In de vorige golf konden we voor het eerst de magische grens van 200 minuten breken, nu stijgen we zelfs verder naar 217 minuten op de algemene doelgroep. Gecumuleerd blijven onze cijfers ook mooi stabiel en blijven we groei noteren op alle andere parameters: beluisterde streams, app-downloads, web-visits, aantal votes bij muziek-acties, etc. Op dit moment genieten onze luisteraars van de 80s Top 880, in november staan de jaren ’70 centraal, niets dan feelgood en de beste classics dus. Met NRJ groeien we opnieuw in bereik, zowel op dag-, week- als maandbasis en blijven we inzetten op de jongere luisteraars.”

Tom Klerkx, Managing director Radio

Lees ook: Qmusic en Joe bevestigen als 2de en 3de grootste radiozender van Vlaanderen

Schrijf je hier in voor de gratis nieuwsbrief van Mudoo.be

Nostalgie NRJ

Meer nieuws

Allereerste editie van de Kastaars! pakt uit met grootse televisie- en radioshow

Radio 18 januari 2023

Peter Van de Veire elke ochtend op tv

Radio 18 januari 2023

Gustaph moet onze eer hoog houden op Eurovisie Songfestival

Radio 15 januari 2023

Ontdek de genomineerden voor de Kastaars!

Radio 9 januari 2023
Volg ons op sociale media
  • Facebook

MUDOO brengt je dagelijks het laatste nieuws over de Vlaamse televisie- en radiozenders en streamingplatformen op uw scherm.

  • Over ons
  • Vacatures
  • Contacteer ons
  • Adverteren
  • Cookie-instellingen
  • Privacy Policy
Facebook RSS
Copyright © 2017 - 2023 Showcomm BV - De Smedt Peter.

Geef een zoekterm in en druk op Enter om te zoeken. Druk op Esc om te annuleren.