Play4 marktleider dankzij Klopjacht en De Slimste Mens ter Wereld

De Slimste Mens ter Wereld - © SBS BelgiumDe Slimste Mens ter Wereld - © SBS BelgiumDe Slimste Mens ter Wereld - © SBS Belgium

Play4 domineerde de maandagavond en was dankzij de start van Klopjacht en De Slimste Mens ter Wereld overtuigend marktleider vanaf primetime.

De Slimste Mens ter Wereld ging er vandoor met maar liefst 55% marktaandeel op de doelgroep VVA 18-54, meteen het hoogste cijfer ooit op Play4, en meer dan een miljoen kijkers, 1.003.000 om precies te zijn. Vorig jaar tikte de eerste aflevering van Erik en co af op 43,8% marktaandeel en 894.000 kijkers, live +VOSDAL. Ook in primetime zocht én vond Play4 een stevige 30,9% marktaandeel met Klopjacht, wat 447.000 kijkers opleverde.

Schrijf je hier in voor de gratis nieuwsbrief van mudoo.be

* verplicht in te vullen

ByPeter De Smedt

Peter De Smedt is al 25 jaar online actief en legt de focus op het maken van contentsites in zowel België als Nederland. Peter De Smedt is beroepsjournalist, erkend door de FOD Binnenlandse zaken en is ook actief als fotograaf en video-journalist.