Qmusic bevestigt als tweede grootste zender in Vlaanderen en gaat van 11,5% naar 11,8% marktaandeel bij het brede publiek (12+).
Qmusic bereikt de meeste Vlamingen tussen 18 en 54 jaar: 577.000 elke dag. Op de zenderdoelgroep 18- tot 44-jarigen haalt Qmusic 18,5% marktaandeel. Joe haalt bij het brede publiek (12+) 8,5% marktaandeel en 13,7% marktaandeel bij de zenderdoelgroep 35-54 jarigen.
Dit alles blijkt uit de nieuwe CIM-luistercijfers van de periode 1 maart tot en met 30 juni 2019, die vandaag, woensdag 21 augustus, bekendgemaakt zijn.
An Caers, directeur radio: “We zijn blij om te zien dat Qmusic en Joe op koers zitten. Qmusic heeft online recordcijfers neergezet in juni met onze Foute Maand, dus we bereiken meer dan ooit onze luisteraars via alle kanalen. Joe blijft het goed doen bij de frisse veertiger, die duidelijk zijn radiozender heeft gevonden.”
Qmusic heeft sinds deze week een nieuwe ochtendshow: Inge De Vogelaere maakt voortaan mee de luisteraars wakker met Sam De Bruyn en Wim Oosterlinck. Sam en Wim testen Inge vanaf volgende maandag 26 augustus of ze wel écht klaar is voor de ochtendshow in ‘Operatie Ochtendshow’. Joe kijkt uit naar de Top 2000, dé lijst van de luisteraars die vanaf 23 september te horen is. Wordt Queen met Bohemian Rhapsody voor het derde jaar op rij op nummer 1 gestemd?