MUDOO
  • Home
  • Televisie
  • Radio
  • Dossiers
    • Voorjaar 2022
    • Najaar 2022
  • Video
  • Nieuwsbrief
Facebook Twitter Instagram RSS
MUDOO
  • Home
  • Televisie
  • Radio
  • Dossiers
    • Voorjaar 2022
    • Najaar 2022
  • Video
  • Nieuwsbrief
Facebook
MUDOO
Home » SBS is enige stijgende zendergroep van dit moment
Televisie

SBS is enige stijgende zendergroep van dit moment

28 september 2021
Facebook Twitter WhatsApp Email
De Verhulstjes - © SBS Belgium
De Verhulstjes - © SBS Belgium
Delen
Facebook Twitter WhatsApp Email

Na een drukke sportzomer draait het tv-najaar ondertussen op volle toeren. Vooral bij de Play-zenders van SBS Belgium is de motor goed gerodeerd.

SBS startte in pole position en is dan ook de enige stijgende zendergroep van het moment, met een stijging van zo’n 7% t.o.v vorig jaar: 18.8% marktaandeel  op de doelgroep 18-54 (17u-24u). Vorig jaar zat SBS tijdens dezelfde periode op 17,6%.

Play4 doet het beter dan in september vorig jaar, met 11,1% marktaandeel. De Verhulstjes Saint-Tropez is daarbij de koploper. De familie Verhulst krijgt gemiddeld bijna een miljoen kijkers – 965.605 – over de vloer, doorheen de week én op GoPlay. Online scoort de reeks gemiddeld 92.714 views per aflevering en werden de short forms al 275.152 keer bekeken. Daarmee bereikt het tweede seizoen op verschillende uitzendmomenten en platformen even veel kijkers als het eerste seizoen begin dit jaar. Ook De Rechtbank, De Cooke & Verhulst Show én de terugkeer van Scheire en de Schepping liggen mee aan de basis van de groei: respectievelijk 22.7% (497.692), 19% (353.510) en 23.1% (397.682). Verder is het vooral nog uitkijken naar het veelbelovende nieuwe programma Klopjacht, het 19e (!) seizoen van De Slimste Mens ter Wereld en Bake Off Vlaanderen. 

Play5 blijft stabiel met 4,5% en pakt vooral uit met een nieuw seizoen van Temptation Island: Love or Leave, mét nieuwe hosts Viktor Verhulst en Monica Geuze. De teller van Temptation Island staat voorlopig al op 19.3% marktaandeel en 253.502 kijkers, met daarbovenop nog eens gemiddeld 91.307 online views per aflevering en 340.202 short form views. Daarnaast doen ook de documentairereeks Dimitri Vegas & Like Mike, de realityreeks Chateau Meiland en de fictiereeks Manifest het goed op de zender met respectievelijk 6.2% (61.366), 8.7% (191.315) en 12.9% (168.588).

Play6 groeit verder door van 1,8% vorig jaar naar 2,2% dit jaar. De zender kreeg o.a. vrouwelijke versterking van de Belgian Red Flames en deed het al uitstekend met Navy NCIS en Hawaii Five-0.

Play7 zit op target met 1% en blijft werken rond die vooropgestelde 1% marktaandeel.

Schrijf je hier in voor de gratis nieuwsbrief van Mudoo.be

GoPlay Play4 Play5 Play6 Play7 SBS Belgium

Meer nieuws

Welke artiesten treden op in Tulpen Uit Antwerpen?

Televisie 9 februari 2023

Thuis: Rosa krijgt het deksel op de neus

Televisie 9 februari 2023

Familie: Hanne snelt ter hulp

Televisie 9 februari 2023

Wittekerke: Veerle gaat het verkeerde pad op

Televisie 9 februari 2023
Volg ons op sociale media
  • Facebook

MUDOO brengt je dagelijks het laatste nieuws over de Vlaamse televisie- en radiozenders en streamingplatformen op uw scherm.

  • Over ons
  • Vacatures
  • Contacteer ons
  • Adverteren
  • Cookie-instellingen
  • Privacy Policy
Facebook RSS
Copyright © 2017 - 2023 Showcomm BV - De Smedt Peter.

Geef een zoekterm in en druk op Enter om te zoeken. Druk op Esc om te annuleren.