In december behaalt DPG Media een marktaandeel van 36,1% bij VVA 18-54 en blijft daarmee ruim de grootste zendergroep.
VTM behaalt 23,2% marktaandeel bij VVA 18-54. De zender blijft groeien in de vooravond met sterkhouders ‘Sara’ (45% marktaandeel, 677.000 kijkers), ‘VTM NIEUWS’ (35% marktaandeel, 760.000 kijkers) en ‘Familie’ (34% marktaandeel, 764.000 kijkers).
In prime kan VTM scoren met ‘The Voice Senior’ (35% marktaandeel, 1.104.000 kijkers), ‘Alloo bij de Wegpolitie’ (28% marktaandeel, 535.000 kijkers), ‘Ze Zeggen Dat’ (27% marktaandeel, 627.500 kijkers) en ‘Cupido Ofzo’ (26% marktaandeel, 586.000 kijkers).
Ook in het weekend stemmen heel wat kijkers af op de reruns van ‘Lili en Marleen’ (28% marktaandeel, 718.000 kijkers) en ‘De Zonen van Van’ As’ (21% marktaandeel, 671.000).
De kerstfilms ‘Home Alone’ (27% marktaandeel, 654.000 kijkers) en ‘Home Alone II’ (22% marktaandeel, 574.000 kijkers) blijven scoren. Ook de ’20 van 2020′ (24% marktaandeel, 409.000 kijkers) en ‘Uw film van het Jaar’ (21% marktaandeel, 479.000 kijkers) scoorden goed in de eindejaarsperiode. ‘Make 2020 Great Again’ (17% marktaandeel, 382.000 kijkers) en ‘Wout, waar een wil is’ (16% marktaandeel, 406.000 kijkers) ronden het zenderaanbod af.

VTM 2 behaalt 5,3% marktaandeel bij VVA 18-54. Voetbalkijkers konden er genieten van de Champions League-wedstrijden Club Brugge-Zenit (13% marktaandeel, 483.000 kijkers) en Real Madrid-Mönchengladbach (5% marktaandeel, 239.000 kijkers).
De lokale formats ‘Latem Leven’ (9,5% marktaandeel, 184.500 kijkers), ‘Ik vertrek uit Vlaanderen’ (6% marktaandeel, 198.000 kijkers) en ‘Free Love Paradise’ (8% marktaandeel, 128.000 kijkers) scoren mooie cijfers.
In deze eindejaarsperiode konden kerstfilms het publiek bekoren, met onder andere ‘Christmas Homecoming’ (11% marktaandeel, 245.000 kijkers), ‘a Veteran’s Christmas’ (9% marktaandeel, 219.000 kijkers), ‘No Sleep ‘til Christmas’ (13% marktaandeel, 217.000 kijkers) en ‘Christmas at the Palace’ (10% marktaandeel, 211.000 kijkers).
VTM 3 scoort 4,3% marktaandeel bij VVA 18-54. De films ‘Peppermint’ (9% marktaandeel, 244.000 kijkers), ‘Girl’ (9% marktaandeel, 225.000 kijkers) en ‘War For The Planet Of The Apes’ (13% marktaandeel, 167.500 kijkers) bereiken de meeste kijkers.

VTM 4 kende een mooie groei naar 2,8% marktaandeel bij VVA 18-54 (+47% tegenover CAZ vorig jaar). Toppers waren de EK kwalificatiematch België-Zwitserland (5% marktaandeel, 169.772 kijkers), ‘Wouter Deprez, Levend & Vers’ (5% marktaandeel, 119.000 kijkers) en het WK Darts met dancing Dimi (7% marktaandeel, 102.000 kijkers). Ook de films ‘The Magnificent Seven’ (2% marktaandeel, 95.000 kijkers) en ‘Everest’ (2% marktaandeel, 89.000 kijkers) en de serie ‘Matroesjka’s’ (4% marktaandeel, 84.000 kijkers) scoorden goed.

CAZ2 behaalde 0,5% marktaandeel bij VVA 18-54. Heel wat klassiekers scoren mooie cijfers: ‘Nonkel Jef’ (2,6% marktaandeel, 39.500 kijkers) en ‘Slisse & Cesar’ (2,2% marktaandeel, 35.000 kijkers, ‘Rupel’ (2% marktaandeel, 23.000 kijkers), ‘Drie Mannen Onder Een Dak’ (2% marktaandeel, 22.000 kijkers), ‘Code 37’ (1,8% marktaandeel, 21.000 kijkers) en ‘Connie & Clyde’ (1,4% marktaandeel, 15.000 kijkers).
Ook de films ‘Text To Kill (0,4% marktaandeel, 31.000 kijkers), ‘Cowboys & Aliens’ (0,5% marktaandeel, 28.000 kijkers), ‘Take Two’ (1,2% marktaandeel, 27.500 kijkers) en ‘Stalked By My Mom’ (0,7% marktaandeel, 27.000 kijkers) staan in de top van aantal kijkers.