Verraderlijk veelzijdig voorjaar bij VTM, VTM 2 en VTM GO

Marble Mania met Kurt Rogiers en Kamal Kharmach - © DPG MediaMarble Mania met Kurt Rogiers en Kamal Kharmach - © DPG MediaMarble Mania, Kurt Rogiers, Kamal Kharmach

VTM, VTM 2 en VTM GO zijn klaar voor een voorjaar vol verrassingen. De zenders en het gratis online streamingplatform pakken de komende maanden samen uit met maar liefst 21 fonkelnieuwe programma’s.

VTM staat klaar met de allergrootste shows en stelt verschillende gloednieuwe programma’s voor. VTM 2 laat kijkers wegdromen van weelderige luxe en stapt ook met beide voeten in het échte leven van straffe mensen met straffe verhalen. VTM GO zet zijn succesvolle koers verder en introduceert in 2022 het label VTM GO SHORTIES, als verzameling voor de exclusieve, korte ‘midform’-programma’s op maat van de online kijker.

Met haar family of channels zette VTM in 2021 het meest succesvolle najaar ooit neer. De zenders waren samen goed voor 39,5% marktaandeel, een stijging van 0,6% t.o.v. de lancering in 2020 en maar liefst 1,5% in vergelijking met het pré-coronajaar 2019. Het najaar van moederschip VTM steeg van 24,9% in 2019 door naar 25,6% in 2021, met o.a. The Voice van Vlaanderen, K2 zoekt K3 en Camping Coppens als absolute kijkcijfertoppers.

Lees ook: VTM brengt dit voorjaar 11 nieuwe programma’s op het scherm

Lees ook: Het voorjaar van VTM 2: Van weelderige luxe tot onvervalste reality

Lees ook: VTM GO zet nog meer in op exclusieve ‘midform’-programma’s

Schrijf je hier in voor de gratis nieuwsbrief van mudoo.be

* verplicht in te vullen

ByPeter De Smedt

Peter De Smedt is al 25 jaar online actief en legt de focus op het maken van contentsites in zowel België als Nederland. Peter De Smedt is beroepsjournalist, erkend door de FOD Binnenlandse zaken en is ook actief als fotograaf en video-journalist.