De nieuwe Cim-cijfers laten mooie resultaten voor de VRT-zenders optekenen. Elke dag stemmen meer dan 3 miljoen luisteraars af op een van onze VRT radiozenders.
“Radio 1 en Klara kennen een stabiel marktaandeel. Studio Brussel haalt een marktaandeel van 10,3 procent, bereikt dagelijks bijna 630.000 luisteraars en heeft ook een zeer grote en actieve online community uitgebouwd. Studio Brussel zal in deze veranderende context meer dan ooit z’n rol als muziekgids uitspelen. Als trendsettend merk zal Studio Brussel bovendien z’n aanbod van actualiteit en duiding versterken, zowel op radio als online.”
CIM-CIJFERS : 27.02.2018-06.07.2018
Marktaandeel (12+)* | Jan-apr 2018 | Ma-jun 2018 | ||
VRT globaal | 63,5 | 63,0 | ||
Radio 1 | 8,4 | 7,9 | ||
Radio 2 | 30,5 | 31,2 | ||
Klara | 2,5 | 2,2 | ||
MNM | 9,9 | 10,6 | ||
Studio Brussel | 11,2 | 10,3 |
* het percentage beluisterde kwartieren van een net ten opzichte van het totaal aantal beluisterde kwartieren radio.
Gemiddeld dagbereik (x 1000)** | Jan-apr 2018 | Ma-jun 2018 | |||
VRT globaal | 3.184 | 3.035 | |||
Radio 1 | 626 | 598 | |||
Radio 2 | 1.396 | 1.341 | |||
Klara | 180 | 152 | |||
MNM | 729 | 697 | |||
Studio Brussel | 688 | 629 |
** het totaal aantal verschillende luisteraars van een net op een gemiddelde dag in absolute aantallen
Gemiddeld dagbereik (%)*** | Jan-apr 2018 | Ma-jun 2018 | ||
VRT globaal | 57,4 | 54,7 | ||
Radio 1 | 11,3 | 10,8 | ||
Radio 2 | 25,2 | 24,2 | ||
Klara | 3,2 | 2,7 | ||
MNM | 13,1 | 12,5 | ||
Studio Brussel | 12,4 | 11,3 |
*** Het totaal aantal verschillende luisteraars van een net op een gemiddelde dag ten opzichte van het totaal aantal Vlamingen
Gemiddelde dagelijkse luisterduur **** | Jan-apr 2018 | Ma-jun 2018 | ||
VRT globaal | 228 | 228 | ||
Radio 1 | 153 | 145 | ||
Radio 2 | 249 | 255 | ||
Klara | 161 | 160 | ||
MNM | 155 | 166 | ||
Studio Brussel | 185 | 180 |
**** het aantal minuten dat de luisteraar van een net op een gemiddelde dag naar dat net luistert