Big Brother marktleider tijdens finale

Jill, winnares van Big Brother - © SBS BelgiumJill, winnares van Big Brother - © SBS BelgiumJill, winnares van Big Brother - © SBS Belgium

Play4 claimde gisteren het marktleiderschap op dagbasis en deed dat onder andere met de finale van Big Brother, die goed was voor maar liefst 37,5% marktaandeel en 401.000 kijkers.

Big Brother sprak de voorbije 100 dagen een erg trouw en vast publiek aan. Lineair is de moeder der realityreeksen niet enkel gisteren, maar over de hele lijn marktleider zowel vroeger als later op de avond en dat met gemiddeld 32.2% marktaandeel op de doelgroep VVA 18-54.

Naast de gemiddeld 377.000 Play4-kijkers doet Big Brother er online een nog ‘big’ schep bovenop van maar liefst 9.5 miljoen views op GoPlay.be, waarvan 3.5 miljoen voor de succesvolle livestream. Big Brother spreekt ook een erg jong publiek en actief publiek aan over de verschillende platformen heen, waardoor SBS meer dan 4 op de 5 Vlamingen uit hun doelgroep wist te bereiken.

Naast de topcijfers voor Big Brother haalde De Container Cup in de vooravond nog eens 21,3% marktaandeel en 295.000 kijkers én was De Bachelorette goed voor 23,9% marktaandeel en 323.000 kijkers.

Schrijf je hier in voor de gratis nieuwsbrief van mudoo.be

* verplicht in te vullen

ByLisa Paulussen

Als studente communicatiewetenschappen kreeg ik de kans om ervaring op te doen bij Showcomm bv, het bedrijf achter deze website. Na mijn stage ben ik in 2021 gewoon blijven hangen en kan ik mij uitleven met het schrijven van berichten over Belgische en Nederlandse showbizznamen. Geniet van mijn berichten en deze website.