Ooit was Tom Coninx de ‘golden boy’ van de VTM-sportredactie. Tot hij in 2018 plots abrupt uit de spotlights verdween. Sindsdien werd het op professioneel vlak erg stil rond zijn persoon. Maar onlangs liet hij toch nog eens van zich horen in een interview met Dag Allemaal. En daarin vertelde hij ook meer over wat hij vandaag de dag voor de kost doet.
“Ik leid tegenwoordig mijn eigen bedrijf, Caravaggio Media”, vertelt Tom. “We filmen nieuwsbeelden en verkopen die aan grote nieuwsspelers. Zodra er ergens iets gebeurt, spring ik in mijn auto of op mijn fiets om beelden te gaan maken. Dat geeft me een kick”, klinkt het.
“Vroeger kreeg ik adrenaline van live voetbalwedstrijden te becommentariëren, maar dit doe ik met evenveel passie. De aanslagen op de Zweedse supporters in Brussel, ik was daar als een van de eerste journalisten om beelden te maken”, schetst Tom. “Ik heb jaren in een gouden kooi gezeten, maar nu zie ik alles live voor mijn ogen gebeuren. Het is zo bevredigend om het nieuws en het gevaar te voelen”, meent hij.