Drive is het nieuwe autoprogramma op VTM

VTM - © DPG MediaVTM - © DPG MediaVTM - © DPG Media

Na meer dan 10 jaar pakt VTM opnieuw uit met een autoprogramma. Elke zondagmiddag brengt Drive een heleboel interessante weetjes en een eigenzinnige, positieve blik op de belangrijkste bijzaak ter wereld: de auto.

Het doel van Drive is om zowel informatief als entertainend te zijn. Op die manier wil het programma een zo ruim mogelijke doelgroep aanspreken, zowel autoliefhebbers als mensen die niet altijd verknocht zijn aan hun wagen.

“We hebben een aantal leuke challenges bedacht, zoals een elektrische eco-wedstrijd of een item waarin een auto het opneemt tegen een drone-racer. Op die manier proberen we de kijker iets bij te leren over de auto en het toch plezant te houden.”

Philippe Quatennens (presentator)

Daarnaast heeft het programma ook enkele vaste rubrieken.

“Ons model van de week wordt op een leuke en originele manier getest. In de Zoom bekijken we een bepaald aspect van een automerk van wat dichterbij. En afsluiten doen we met een spectaculaire dreamcar op het circuit. Wat Jeffrey, onze piloot, kan met een Porsche Taycan is indrukwekkend.”

Philippe Quatennens (presentator)

In 1999 begon VTM met het automagazine Autowereld.tv, dat tot 2004 door Dany Verstraeten werd gepresenteerd. Daarna nam Kris Wauters het van hem over tot 2007. Een jaar later maakte Autotv de verhuis van de regionale zenders naar VTM. Tanja Dexters, die toen de presentatie voor haar rekening nam, werd ingeruild voor Elke Vanelderen. Ook Philippe Quatennens was hierbij betrokken als autokenner. Nu wordt hij dus het gezicht van Drive, zo is de cirkel rond.

Eerste aflevering

Deze eerste aflevering staat in het teken van de Belgische autosector, met de twee elektrische modellen die in ons land gebouwd worden: de Volvo XC40 Recharge Twin is het model van de week en de Audi e-tron neemt het op tegen een elektrische step. De meeste vonken komen echter van de dreamcar, de Porsche Taycan Turbo.

Drive is de tv-poot van HLN Drive, het autoplatform dat DPG Media en Effective Media eind vorig jaar lanceerden. De redactie van de website is dan ook nauw betrokken bij de productie van het tv-programma.

Drive: vanaf zondag 11 april 2021, 10 weken lang, om 12.30 uur op VTM en op VTM GO.

Schrijf je hier in voor de gratis nieuwsbrief van mudoo.be

* verplicht in te vullen

ByLisa Paulussen

Als studente communicatiewetenschappen kreeg ik de kans om ervaring op te doen bij Showcomm bv, het bedrijf achter deze website. Na mijn stage ben ik in 2021 gewoon blijven hangen en kan ik mij uitleven met het schrijven van berichten over Belgische en Nederlandse showbizznamen. Geniet van mijn berichten en deze website.