Quantcast
Kijkcijfers

Finale K2 zoekt K3 meest bekeken VTM-programma van 2021

Dat de Vlaamse kijker de voorbije weken massaal afstemde op K2 zoekt K3 bleek al uit de kijkcijfers. De spannende finale, waar de Nederlandse Julia bekroond werd tot het nieuwe K3tje, is op dit moment dan ook het meest bekeken VTM-programma van het jaar.

Met 22.690 kandidaten uit Vlaanderen en Nederland die een gooi deden naar het lidmaatschap bij de zanggroep, lag de lat voor K2 zoekt K3 als tv-format vanaf de start hoog. In november lag het gemiddelde per aflevering op 1,1 miljoen kijkers met 51,1% marktaandeel.  

53,4% marktaandeel op VVA 18-54

De finale van K2 zoekt K3 op 27 november zette deze trend verder en bleef kijkers naar VTM lokken. De ontknoping van de zoektocht is – tot nu toe – het meest bekeken VTM-programma van het jaar met 1.263.347 kijkers (live+7 + webratings) en behaalde die avond maar liefst 53.4% marktaandeel op VVA 18-54.

Nieuwe formule zorgt voor verjonging van kijkpubliek VTM

Nieuwe juryleden, een andere jureermethode alsook dat het nieuwe K3’tje geen meisje moest zijn, bleken aan te slaan bij niet alleen het traditionele VTM-familiepubliek maar zorgden ook voor een instroom van nieuwe – jongere – kijkers. Het profiel van de kijker was jonger dan de gemiddelde kijker van VTM. Het format, voornamelijk gericht op 25-44 jarigen, sprak ook veel ouders met kinderen (4-14) aan.

Lees ook: De Nederlandse Julia wint K2 Zoekt K3

Toon meer

Arno Tierens

Redacteur

Gerelateerde berichten