Generation M van MNM won gisteren de Diversity Ambassador Award tijdens Pink Brand of the Year 2017 in Antwerpen.
Het programma van Karolien Debecker haalde eerder al twee nominaties binnen als Pink Brand of the Year in zowel de categorie LGBTQ Friendly Company als in Diversity Ambassador. In die laatste categorie won het programma gisteren goud. Generation M werd uitgeroepen tot diversiteitsambassadeur omdat het radio- en online team elke dag opnieuw werk maakt van diversiteit.
Pink Brand of the Year bekroont elk jaar merken die de holebi- en transgendergemeenschap publiekelijk een hart onder de riem steken, meestal in hun reclameboodschappen. Maar ook merken die over het algemeen diversiteit integreren in hun communicatie maken kans op een award.
Generation M als interactieve radiotalkshow, met de focus op jongeren, zet erg hard in op diversiteit. In de show komt diversiteit zowel impliciet als expliciet aan bod. Thema’s als homo-en transseksualiteit, maar ook gender issues passeren regelmatig de revue. Jongeren kunnen on air ook gewoon vrijelijk praten over hun gevoelens en ervaringen. Ook het online platform generationm.be maakt werk van een diverse uitstraling. Foto’s van twee kussende jongens of twee knuffelende meisjes bij een artikel over relaties zijn geen uitzondering. Dat om te normaliseren én om andere media te inspireren om hetzelfde te doen.
Karolien Debecker (MNM-dj):
“Diversiteit brengen voelt voor ons heel natuurlijk. En onze luisteraars zijn intussen ook zo divers dat ze ons op die manier weer versterken. Een roze pinguïn winnen voelt bijna even goed als een luisteraar die ons laat weten dat hij dankzij Generation M uit de kast is durven komen!”
Generation M: vanaf maandag 4 september terug op MNM.