Qmusic werd bij de vorige meting de tweede grootste zender in Vlaanderen. De nieuwe luistercijfers van 1 maart tot en met 30 juni 2018 bevestigen dit.
Qmusic groeit door van 12,4% naar 12,6% marktaandeel bij het algemene publiek (12+) en blijft zo de tweede grootste zender in Vlaanderen. Op de zenderdoelgroep 18-44 jarigen wordt Qmusic marktleider en groeit van 20,6% naar 21,1%. Joe haalt bij het algemene publiek (12+) het hoogste cijfer ooit en groeit van 8,9% naar 9,3% marktaandeel.
Een mooi resultaat voor de MEDIALAAN-radiozenders, waar directeur radio An Caers heel blij mee is: “We zetten met onze radiozenders een mooi resultaat neer. Het is een bevestiging van de koers die we varen met Qmusic en Joe.”
Net vandaag stelt MEDIALAAN een aantal online innovaties bij radio voor, waarvan er al één gestart is deze week met het tegelijkertijd uitzenden van de Joe-ochtendshow op drie zenders.
Later meer.