Maarten Janssen wordt channelmanager VTM

© VRT© VRT© VRT

Maarten Janssen, Head of Kids bij VRT en channelmanager Ketnet, wordt channelmanager VTM bij DPG Media. Hij wordt verantwoordelijk voor de verdere uitbouw van de zender VTM.

Onder leiding van Dirk Lodewyckx, algemeen directeur TV, radio en streaming, en samen met Davy Parmentier (creative director), Inge Kluft (content production) en Calogero Macaluso (streaming) zal hij meebouwen aan het nieuwe video- en tv-verhaal van DPG Media. Maarten Janssen gaat begin maart aan de slag. 

Dirk Lodewyckx: “Ik ben heel blij dat Maarten ons team komt versterken. Onze nieuwe strategie in TV en streaming is bijzonder ambitieus. En daarvoor hebben we straf talent nodig. Maarten heeft de voorbije jaren innovatieve programmaconcepten gelanceerd als antwoord op het sterk veranderd kijkgedrag bij kinderen. Zijn 360 graden-aanpak zorgt voor een sterke relatie met de kijkers en dat is precies waar VTM voor staat.”

Maarten Janssen: “Ik kan terugblikken op heel fijne jaren binnen de VRT, waarin ik veel kansen heb gekregen en met fantastische collega’s heb mogen samenwerken. Daar ben ik enorm dankbaar voor. Zeker Ketnet en alle Ketnet-collega’s hebben mijn hart veroverd. Tegelijk heb ik enorm veel zin om te bouwen aan een succesvolle toekomst voor VTM als brede en jonge familiezender. Tot nog toe lag mijn focus vooral op kinderen en hun snel veranderende mediagedrag, ik kijk er al naar uit om nu ook hun ouders en elke generatie daartussen te omarmen.” 

VRT-directie: “Uiteraard vinden we het spijtig dat een talent als Maarten Janssen vertrekt bij de publieke omroep. Maarten voelt als geen ander aan hoe je met 360° beleving een merk in de markt zet. Zo heeft hij Ketnet uitgebouwd van een televisiezender tot een aanbod voor kinderen dat op vele platformen veilige, reclamevrije content aanbiedt. We wensen Maarten veel succes!”

Maarten Janssen (38) is sinds vijf jaar netmanager van Ketnet. Hij stond mee aan de wieg van projecten als ‘De dokter Bea Show’, ‘Move tegen pesten – STIP IT’, het vernieuwde ‘Tik Tak’, ‘Het Gala van de Gouden K’s’, ‘Ketnet Junior’ en ‘#LikeMe’. Daarvoor werkte hij o.a. als redacteur, eindredacteur en creative director binnen VRT, voor programma’s als ‘Junior Eurosong’, ‘Kom op tegen Kanker’, het ‘Swingpaleis’, ‘Eurosong’ en de ‘MIA’s’.

Schrijf je hier in voor de gratis nieuwsbrief van mudoo.be

* verplicht in te vullen

ByLisa Paulussen

Als studente communicatiewetenschappen kreeg ik de kans om ervaring op te doen bij Showcomm bv, het bedrijf achter deze website. Na mijn stage ben ik in 2021 gewoon blijven hangen en kan ik mij uitleven met het schrijven van berichten over Belgische en Nederlandse showbizznamen. Geniet van mijn berichten en deze website.