MEDIALAAN investeert in gloednieuwe, hoogtechnologische radiostudio’s voor Qmusic en Joe. Dat is vandaag, donderdag 14 juni 2018, bekendgemaakt. De nieuwe radiostudio’s komen aan de inkom van het MEDIALAAN-gebouw in Vilvoorde waardoor ze voor bezoekers direct zichtbaar zijn.
De werken starten in september 2018. De verhuis van de radiostudio’s en redactie, van de tweede verdieping naar het gelijkvloers, staat gepland in maart 2019. Het gaat om een investering van 3,1 miljoen euro.
An Caers, directeur radio: “Onze huidige studio’s zijn ondertussen meer dan 10 jaar in gebruik. Hoog tijd om te vernieuwen. We bouwen daarom nieuwe state of the art-studio’s voor onze twee radiomerken die je als bezoeker van MEDIALAAN direct zal zien en horen. Met de nieuwe studio’s die audio en video combineren, zijn we helemaal klaar voor innovaties van de toekomst en kunnen we ook meer dan ooit digitale initiatieven nemen.”
Hans Bonte, burgemeester van Vilvoorde: “We zijn zeer verheugd dat MEDIALAAN beslist om zijn twee radiozenders Qmusic en Joe verder te verankeren in onze stad. Meer en meer wordt duidelijk dat de fusie van MEDIALAAN en de Persgroep Publishing de mediasector in Vilvoorde verder zal versterken. Belangrijke nieuwe investeringen door de logistieke mediaspelers (zoals Lites en Videohouse), de verdere uitbouw van de entertainment- en de online activiteiten, de komst van productiehuizen en de dynamiek bij de talrijke mediaspelers zorgen ervoor dat de Vilvoordse mediasector sterker wordt dan ooit. De fusie tussen MEDIALAAN en de Persgroep Publishing heeft tot gevolg dat er nog meer mensen tewerkgesteld zullen zijn in de Vilvoordse mediasector dan voordien. De super gesofisticeerde radiostudio’s van Qmusic en Joe vormen een mooi uithangbord voor Vilvoorde als dé mediastad van Vlaanderen.”
De nieuwe radiostudio’s zullen 1200 m² in beslag nemen en een 100-tal mensen zullen er elke dag werken. Naast het vernieuwen van alle infrastructuur in de radiostudio’s, komt er ook een nieuwe studio voor optredens van artiesten. In alle radiostudio’s komen ook meer camera’s en er wordt een aparte videoproductieruimte voorzien.
Qmusic en Joe bereiken elke dag 1,13 miljoen luisteraars.