MNM motiveert jongeren om digitale kansen te grijpen

ByLisa Paulussen

23 mei 2017

Op zaterdag 27 mei staat jongerenzender MNM helemaal in het teken van de digitale revolutie. Die dag organiseren Digital Belgium, Proximus, VRT en MNM samen Let’s get digital, een exclusieve showcase van alles waar ‘digitaal’ voor staat.

Op zaterdag 27 mei worden er op verschillende locaties in Vlaanderen en Brussel digitale masterclasses georganiseerd. MNM (i.s.m. HOWEST, stad Kortrijk en Designregio Kortrijk) zendt als een octopus live uit vanuit de Budafabriek in Kortrijk. De digitale tentakels staan verspreid over workshops in heel Vlaanderen, van Kortrijk tot Genk. De luisteraar krijgt van 13.00 tot 19.00 uur een idee waar Digital Belgium voor staat en hoe jongeren hun digitale kansen optimaal kunnen grijpen.

Karolien Debecker (MNM-dj):
“De afgelopen week heb ik Belgische jongeren op bezoek gehad die apps ontwikkelden, een virtual reality-bedrijfje uit de grond hebben gestampt, zichzelf hebben leren coderen, enzovoort. Technologie is ontzettend cool! Als meisjes zouden geloven dat ze hier even goed in kunnen zijn als jongens, dan ziet de toekomst er pas echt goed uit.”

Masterclasses in heel Vlaanderen

Let’s get digital staat voor exclusieve, digitale workshops voor jongeren. Elke masterclass focust op een ander domein binnen de digitale wereld. Reporters brengen de dag zelf ook verslag uit vanop de verschillende locaties. Een overzicht van de locaties vind je hier:

Antwerpen

Brussel

Limburg

Oost-Vlaanderen

Vlaams-Brabant

Let’s get digital: op zaterdag 27 mei op MNM en via mnm.be.

Schrijf je hier in voor de gratis nieuwsbrief van mudoo.be

* verplicht in te vullen

ByLisa Paulussen

Als studente communicatiewetenschappen kreeg ik de kans om ervaring op te doen bij Showcomm bv, het bedrijf achter deze website. Na mijn stage ben ik in 2021 gewoon blijven hangen en kan ik mij uitleven met het schrijven van berichten over Belgische en Nederlandse showbizznamen. Geniet van mijn berichten en deze website.