Mooi marktaandeel voor de VTM-familie in januari

ByLisa Paulussen

25 februari 2021 , , , ,
'Lisa' - © DPG Media'Lisa' - © DPG Media'Lisa' - © DPG Media

In januari behaalt DPG Media met de family of channels (VTM, VTM 2, VTM 3 en VTM 4) een marktaandeel van 34,9% bij VVA 18-54.

Dit jaar voegden ze enkele zenders toe aan hun aanbod (Discovery channel, TLC, Investigation Discovery, Eurosport, Comedy Central en MTV). Samen met CAZ2 voegen deze zenders 3,6% marktaandeel toe en behaalt de groep in totaal 38,5% aandeel.

VTM

VTM behaalt 22,1% marktaandeel bij VVA18-54. De zender blijft sterk staan in de vooravond, met ‘Lisa’ (32% marktaandeel, 612.000 kijkers) als waardige opvolger van ‘Sara’ (38% marktaandeel, 645.000 kijkers). Ook ‘VTM Nieuws’ (34% marktaandeel, 749.000 kijkers) en ‘Familie’ (32% marktaandeel, 727.000 kijkers) blijven sterkhouders.

In prime bij VTM gingen de nieuwe formats ‘Op interventie’ (23% marktaandeel, 560.000 kijkers) en ‘Da’s Liefde!’ (21% marktaandeel, 515.000 kijkers) van start. Verder was er ook ‘De Gouden Schoen’ (23% marktaandeel, 415.000 kijkers), ‘Bang Voor Dendoncker’ (20% marktaandeel, 497.000 kijkers), ‘Cupido ofzo’ (21% marktaandeel, 594.000 kijkers), ‘Groeten uit’ (24% marktaandeel, 522.000 kijkers) en ‘Wat Een Jaar!’ (19% marktaandeel, 440.000 kijkers).

In het weekend stemmen heel wat kijkers af op de herhalingen van ‘Lili & Marleen’ (23% marktaandeel, 686.000 kijkers) en het laatste seizoen van ‘De Zonen Van Van As’ (22% marktaandeel, 698.000 kijkers).

‘Uit De Kleren’ – © DPG Media

VTM 2

VTM 2 behaalt 5,7% marktaandeel bij VVA 18-54. Film op vrijdag en zaterdag werd gesmaakt met o.a. ‘The Equalizer’ (18% marktaandeel, 299.000 kijkers), ‘Mechanic: Resurrection’ (16% marktaandeel, 278.621 kijkers), ‘Murder On The Orient Express’ (12% marktaandeel, 258.000 kijkers) en ‘Maze Runner: The Death Cure’ (14% marktaandeel, 166.000 kijkers).

Ook de lokale formats ‘Latem Leven’ (10% marktaandeel, 196.000 kijkers), ‘Costa Belgica’ (9% marktaandeel, 167.000 kijkers) en ‘Uit De Kleren’ (12% marktaandeel, 154.000 kijkers) halen mooie scores.

Verder weet ‘The Master Of Darts’ het publiek weer te bekoren (9,5% marktaandeel, 109.000 kijkers). ‘Masterchef Australië’ (11% marktaandeel, 62.500 kijkers) is het best scorende format in de vooravond.

VTM 3

VTM 3 scoort 4,5% marktaandeel bij VVA 18-54. De films ‘Taxi V’ (12% marktaandeel, 212.000 kijkers), ‘Blade Runner 2049’ (15% marktaandeel, 184.000 kijkers), ‘The Foreigner’ (6% marktaandeel, 173.000 kijkers), ‘The Impossible’ (8% marktaandeel, 164.000 kijkers), en ‘Die Hard II’ (5% marktaandeel, 160.000 kijkers) behaalden de meeste kijkers.

VTM 4

VTM 4 kende een mooie groei naar 2,6% marktaandeel bij VVA 18-54 (+30% vs. CAZ vorig jaar). Naast het WK Darts (12% marktaandeel, 177.000 kijkers) waren de films ‘Robin Hood: Men In Tights’ (7,5% marktaandeel, 137.000 kijkers), ‘Fury’ (3% marktaandeel, 123.000 kijkers) en ‘The Siege’ (4% marktaandeel, 114.000 kijkers) de toppers.

‘De Bunker’ – © DPG Media

CAZ2

CAZ2 behaalde 0,6% marktaandeel bij VVA18-54. De klassiekers ‘Nonkel Jef’ (2,3% marktaandeel, 51.000 kijkers) en ‘Slisse & Cesar’ (2,2% marktaandeel, 44.000 kijkers) staan bovenaan in de programmatop. Ook ‘Aspe’ (1,3% marktaandeel, 27.000 kijkers), ‘De Bunker’ (1,6% marktaandeel, 18.000 kijkers) en ‘Connie & Clyde’ (1,1% marktaandeel, 14.000 kijkers) halen mooie marktaandelen.

Bij de films en series trekken ‘Diamant’ (0,6% marktaandeel, 26.000 kijkers), ‘Clara’s Deadly Secret’ (0,8% marktaandeel, 25.000 kijkers) en ‘The Sinner’ (0,4% marktaandeel, 23.000 kijkers) de meeste kijkers.

Schrijf je hier in voor de gratis nieuwsbrief van mudoo.be

* verplicht in te vullen

ByLisa Paulussen

Als studente communicatiewetenschappen kreeg ik de kans om ervaring op te doen bij Showcomm bv, het bedrijf achter deze website. Na mijn stage ben ik in 2021 gewoon blijven hangen en kan ik mij uitleven met het schrijven van berichten over Belgische en Nederlandse showbizznamen. Geniet van mijn berichten en deze website.