Quantcast
Kijkcijfers

Mooi marktaandeel voor de VTM-familie in januari

In januari behaalt DPG Media met de family of channels (VTM, VTM 2, VTM 3 en VTM 4) een marktaandeel van 34,9% bij VVA 18-54.

Dit jaar voegden ze enkele zenders toe aan hun aanbod (Discovery channel, TLC, Investigation Discovery, Eurosport, Comedy Central en MTV). Samen met CAZ2 voegen deze zenders 3,6% marktaandeel toe en behaalt de groep in totaal 38,5% aandeel.

VTM

VTM behaalt 22,1% marktaandeel bij VVA18-54. De zender blijft sterk staan in de vooravond, met ‘Lisa’ (32% marktaandeel, 612.000 kijkers) als waardige opvolger van ‘Sara’ (38% marktaandeel, 645.000 kijkers). Ook ‘VTM Nieuws’ (34% marktaandeel, 749.000 kijkers) en ‘Familie’ (32% marktaandeel, 727.000 kijkers) blijven sterkhouders.

In prime bij VTM gingen de nieuwe formats ‘Op interventie’ (23% marktaandeel, 560.000 kijkers) en ‘Da’s Liefde!’ (21% marktaandeel, 515.000 kijkers) van start. Verder was er ook ‘De Gouden Schoen’ (23% marktaandeel, 415.000 kijkers), ‘Bang Voor Dendoncker’ (20% marktaandeel, 497.000 kijkers), ‘Cupido ofzo’ (21% marktaandeel, 594.000 kijkers), ‘Groeten uit’ (24% marktaandeel, 522.000 kijkers) en ‘Wat Een Jaar!’ (19% marktaandeel, 440.000 kijkers).

In het weekend stemmen heel wat kijkers af op de herhalingen van ‘Lili & Marleen’ (23% marktaandeel, 686.000 kijkers) en het laatste seizoen van ‘De Zonen Van Van As’ (22% marktaandeel, 698.000 kijkers).

‘Uit De Kleren’ – © DPG Media

VTM 2

VTM 2 behaalt 5,7% marktaandeel bij VVA 18-54. Film op vrijdag en zaterdag werd gesmaakt met o.a. ‘The Equalizer’ (18% marktaandeel, 299.000 kijkers), ‘Mechanic: Resurrection’ (16% marktaandeel, 278.621 kijkers), ‘Murder On The Orient Express’ (12% marktaandeel, 258.000 kijkers) en ‘Maze Runner: The Death Cure’ (14% marktaandeel, 166.000 kijkers).

Ook de lokale formats ‘Latem Leven’ (10% marktaandeel, 196.000 kijkers), ‘Costa Belgica’ (9% marktaandeel, 167.000 kijkers) en ‘Uit De Kleren’ (12% marktaandeel, 154.000 kijkers) halen mooie scores.

Verder weet ‘The Master Of Darts’ het publiek weer te bekoren (9,5% marktaandeel, 109.000 kijkers). ‘Masterchef Australië’ (11% marktaandeel, 62.500 kijkers) is het best scorende format in de vooravond.

VTM 3

VTM 3 scoort 4,5% marktaandeel bij VVA 18-54. De films ‘Taxi V’ (12% marktaandeel, 212.000 kijkers), ‘Blade Runner 2049’ (15% marktaandeel, 184.000 kijkers), ‘The Foreigner’ (6% marktaandeel, 173.000 kijkers), ‘The Impossible’ (8% marktaandeel, 164.000 kijkers), en ‘Die Hard II’ (5% marktaandeel, 160.000 kijkers) behaalden de meeste kijkers.

VTM 4

VTM 4 kende een mooie groei naar 2,6% marktaandeel bij VVA 18-54 (+30% vs. CAZ vorig jaar). Naast het WK Darts (12% marktaandeel, 177.000 kijkers) waren de films ‘Robin Hood: Men In Tights’ (7,5% marktaandeel, 137.000 kijkers), ‘Fury’ (3% marktaandeel, 123.000 kijkers) en ‘The Siege’ (4% marktaandeel, 114.000 kijkers) de toppers.

‘De Bunker’ – © DPG Media

CAZ2

CAZ2 behaalde 0,6% marktaandeel bij VVA18-54. De klassiekers ‘Nonkel Jef’ (2,3% marktaandeel, 51.000 kijkers) en ‘Slisse & Cesar’ (2,2% marktaandeel, 44.000 kijkers) staan bovenaan in de programmatop. Ook ‘Aspe’ (1,3% marktaandeel, 27.000 kijkers), ‘De Bunker’ (1,6% marktaandeel, 18.000 kijkers) en ‘Connie & Clyde’ (1,1% marktaandeel, 14.000 kijkers) halen mooie marktaandelen.

Bij de films en series trekken ‘Diamant’ (0,6% marktaandeel, 26.000 kijkers), ‘Clara’s Deadly Secret’ (0,8% marktaandeel, 25.000 kijkers) en ‘The Sinner’ (0,4% marktaandeel, 23.000 kijkers) de meeste kijkers.

Toon meer

Arno Tierens

Redacteur

Gerelateerde berichten