MUDOO
  • Home
  • Televisie
  • Radio
  • Dossiers
    • Voorjaar 2022
    • Najaar 2022
  • Video
  • Nieuwsbrief
Facebook Twitter Instagram RSS
MUDOO
  • Home
  • Televisie
  • Radio
  • Dossiers
    • Voorjaar 2022
    • Najaar 2022
  • Video
  • Nieuwsbrief
Facebook
MUDOO
Home » Mooie kijkcijfers voor Play-programma’s in 2021
Televisie

Mooie kijkcijfers voor Play-programma’s in 2021

20 december 2021
Facebook Twitter WhatsApp Email
De Mol was één van de best bekeken programma's in 2021 van de Play-familie - © SBS Belgium
De Mol was één van de best bekeken programma's in 2021 van de Play-familie - © SBS Belgium
Delen
Facebook Twitter WhatsApp Email

2021 heeft SBS Belgium geen windeieren gelegd, met nieuwe zenders en mooie kijkcijfers die resulteerden in het beste voorjaar ooit en een mooi najaar. De zenders, en website, werden in een nieuw jasje gestoken en kregen er ook Play7, Play Sports Open bij. Daarbij komt ook nog Play247 waarop de kijker 24 uur op 24 kan afstemmen om het nieuwe seizoen van Big Brother te bekijken.

SBS Belgium streefde in 2021 naar een marktaandeel van een totaal marktaandeel van 20% en dat doel werd zeker bereikt. Met het succes van Big Brother 2.0 haalden ze een markaandeel van gemiddeld 32,1% op de doelgroep VVA 18-54. De reeks haalde ook maar liefst 3,7 miljoen kijkers op de livestream.

Naast Big Brother, deden ook nieuwe seizoenen van De Mol, Blind Gekocht en De Container Cup het uitstekend, samen met nieuwkomers de Bachelorette en Don’t Worry Be Happy. De Mol was de absolute winnaar van zondagavond met een gemiddeld marktaandeel van 48,3% (1.404.765 kijkers) en online nog eens ruim 3,7 miljoenviews.

Blind Gekocht bleef ook op topniveau met 38,3% marktaandeel (828.673 kijkers), De Container Cup had een marktaandeel van 25,3% marktaandeel (429.079 kijkers), De Bachelorette was meteen een schot in de roos met 23,1% (432.478 kijkers) en Don’t Worry Be Happy scoorde opvallend 23,6% (652.138 kijkers).

Niet enkel het voorjaar, maar ook het najaar kende sterke cijfers. De Play-familie speelde vooral in op verschillende platformen, zodat de kijker altijd en vooral zijn favoriete programma’s kon bekijken. Met De Verhulstjes Saint-Tropez, Klopjacht en James De Musical, haalde de zender met de best bekeken afleveringen de kaap van 1 miljoen kijkcijfers per programma.

Daarnaast zitten ook De Slimste Mens ter Wereld en Dancing With The Stars in de top tien van best bekeken programma’s. De Slimste Mens ter Wereld haalt met bijna 4,9 miljoen online kijkcijfers het hoogste online aandeel van alle Play-programma’s. Gisteren is ook nog het nieuwe Play5-programma Dance Dreams van start gegaan.

Schrijf je hier in voor de gratis nieuwsbrief van Mudoo.be

Big Brother Blind Gekocht Dance Dreams Dancing with the Stars De Bachelorette De Container Cup De Mol De Slimste Mens ter Wereld Don't Worry Be Happy Play Sports Open Play-familie Play247 Play7 SBS Belgium

Meer nieuws

Thuis: Adil pakt Christine aan

Televisie 31 maart 2023

Familie: Belangrijke dag voor Benny en Samira

Televisie 31 maart 2023

Thuis: Alarm in Bar Madam

Televisie 30 maart 2023

Familie: De stoppen slaan door bij Véronique

Televisie 30 maart 2023
Volg ons op sociale media
  • Facebook
Toplinks
  • Ali Express
  • Hema
  • Hema
  • Ali Express
  • Tickets Plopsa
  • Bestel hier uw favoriete boek

MUDOO brengt je dagelijks het laatste nieuws over de Vlaamse televisie- en radiozenders en streamingplatformen op uw scherm.

  • Over ons
  • Vacatures
  • Contacteer ons
  • Adverteren
  • Cookie-instellingen
  • Privacy Policy
Facebook RSS
Copyright © 2017 - 2023 Showcomm BV - De Smedt Peter.

Geef een zoekterm in en druk op Enter om te zoeken. Druk op Esc om te annuleren.