De Mol was één van de best bekeken programma's in 2021 van de Play-familie - © SBS BelgiumDe Mol was één van de best bekeken programma's in 2021 van de Play-familie - © SBS BelgiumDe Mol was één van de best bekeken programma's in 2021 van de Play-familie - © SBS Belgium

2021 heeft SBS Belgium geen windeieren gelegd, met nieuwe zenders en mooie kijkcijfers die resulteerden in het beste voorjaar ooit en een mooi najaar. De zenders, en website, werden in een nieuw jasje gestoken en kregen er ook Play7, Play Sports Open bij. Daarbij komt ook nog Play247 waarop de kijker 24 uur op 24 kan afstemmen om het nieuwe seizoen van Big Brother te bekijken.

SBS Belgium streefde in 2021 naar een marktaandeel van een totaal marktaandeel van 20% en dat doel werd zeker bereikt. Met het succes van Big Brother 2.0 haalden ze een markaandeel van gemiddeld 32,1% op de doelgroep VVA 18-54. De reeks haalde ook maar liefst 3,7 miljoen kijkers op de livestream.

Naast Big Brother, deden ook nieuwe seizoenen van De Mol, Blind Gekocht en De Container Cup het uitstekend, samen met nieuwkomers de Bachelorette en Don’t Worry Be Happy. De Mol was de absolute winnaar van zondagavond met een gemiddeld marktaandeel van 48,3% (1.404.765 kijkers) en online nog eens ruim 3,7 miljoenviews.

Blind Gekocht bleef ook op topniveau met 38,3% marktaandeel (828.673 kijkers), De Container Cup had een marktaandeel van 25,3% marktaandeel (429.079 kijkers), De Bachelorette was meteen een schot in de roos met 23,1% (432.478 kijkers) en Don’t Worry Be Happy scoorde opvallend 23,6% (652.138 kijkers).

Niet enkel het voorjaar, maar ook het najaar kende sterke cijfers. De Play-familie speelde vooral in op verschillende platformen, zodat de kijker altijd en vooral zijn favoriete programma’s kon bekijken. Met De Verhulstjes Saint-Tropez, Klopjacht en James De Musical, haalde de zender met de best bekeken afleveringen de kaap van 1 miljoen kijkcijfers per programma.

Daarnaast zitten ook De Slimste Mens ter Wereld en Dancing With The Stars in de top tien van best bekeken programma’s. De Slimste Mens ter Wereld haalt met bijna 4,9 miljoen online kijkcijfers het hoogste online aandeel van alle Play-programma’s. Gisteren is ook nog het nieuwe Play5-programma Dance Dreams van start gegaan.

Schrijf je hier in voor de gratis nieuwsbrief van mudoo.be

* verplicht in te vullen

ByLisa Paulussen

Als studente communicatiewetenschappen kreeg ik de kans om ervaring op te doen bij Showcomm bv, het bedrijf achter deze website. Na mijn stage ben ik in 2021 gewoon blijven hangen en kan ik mij uitleven met het schrijven van berichten over Belgische en Nederlandse showbizznamen. Geniet van mijn berichten en deze website.