Proximus en DPG Media slaan handen in elkaar voor tv-digitalisering

Beeld ter illustratie - © pexels.com / JESHOOTS.comBeeld ter illustratie - © pexels.com / JESHOOTS.com Beeld ter illustratie - © pexels.com / JESHOOTS.com

Proximus en DPG Media gaan samenwerken rond de digitalisering van tv. Dat maakten ze vandaag bekend. De telecom-operator en de mediagroep starten met de ontwikkeling van nieuwe digitale advertentiemodellen, zoals onder andere TV Replay – 7 dagen en het herbekijken van alle VTM-programma’s tot een week na uitzending.

Proximus en DPG Media kondigden vandaag een strategisch partnership aan. Daarmee zetten ze een belangrijke stap in de richting van ‘een connected video’-ecosysteem, waarbij targeting en data-driven marketing centraal staan. Verschillende GDPR-proof databronnen zullen de basis vormen van de nieuwe vormen van targeting.

Daarnaast gaan ze beiden inzetten op de ontwikkeling van de nieuwe digitale advertentiemodellen, waarin het kijkcomfort centraal staat. Zo start Proximus in de loop van 2022 met de gratis dienst TV Replay – 7 dagen, voor al haar klanten en kunnen de programma’s van alle VTM-zenders binnenkort bekeken worden tot een week na de live-uitzending via de settopbox, in de app en online.

Bovendien zal in het voorjaar van 2022 het AVOD-platform VTM GO beschikbaar zijn op de nieuwste generatie Proximus-settopboxen (V7), zodat Proximus-klanten de content rechtstreeks op hun tv-toestel kunnen bekijken.

In de zomer van 2021 lanceerde VIA, de federatie van de Belgische broadcasters, reeds een visienota met als doel het economisch model van televisie te herstellen en nieuwe digitale advertentiemodellen te introduceren. Het partnership tussen Proximus en DPG Media beantwoordt aan deze visie. Zo gingen Telenet, SBS en DPG Media deze zomer al de samenwerking aan.

De operator en mediagroepen lanceerden toen een nieuw en uniform model voor tv-reclame, met standaard Terugkijk TV en unskippable advertising, om de lokale televisiemarkt te versterken en nu is het de beurt aan Proximus.

“We zijn verheugd een akkoord bereikt te hebben met DPG Media rond de verdere evolutie van de kijk- en advertentiemodellen en zijn ervan overtuigd, dat dit het hele ecosysteem ten goede zal komen en zo de consument te kunnen blijven verwennen met lokaal geproduceerde top content op het Pickx-platform.”

Stefaan Haerick, Director Content Partnerships & Sponsoring Proximus

“Het akkoord met Proximus is een belangrijke stap in het bouwen van een nieuw video-ecosysteem. Extra kijkcomfort in combinatie met toekomstgerichte advertentiemodellen vormen de basis van een krachtige samenwerking met de operator die het lokale medialandschap extra zuurstof geven.”

Wilfried Celis, Director Audiovisual Strategy & Partnerships DPG Media

Schrijf je hier in voor de gratis nieuwsbrief van mudoo.be

* verplicht in te vullen

ByLisa Paulussen

Als studente communicatiewetenschappen kreeg ik de kans om ervaring op te doen bij Showcomm bv, het bedrijf achter deze website. Na mijn stage ben ik in 2021 gewoon blijven hangen en kan ik mij uitleven met het schrijven van berichten over Belgische en Nederlandse showbizznamen. Geniet van mijn berichten en deze website.