VTM in opperste kerststemming: topcijfers voor november

ByLisa Paulussen

18 december 2020 , , , , ,
© DPG MEDIA'The Masked Singer' - © DPG MEDIA© DPG MEDIA

In november behaalt DPG Media een marktaandeel van 38,7% bij VVA 18-54 en blijft daarmee ruim de grootste zendergroep. De finale van ‘The Masked Singer’ mag op een marktaandeel van maar liefst 73% rekenen.

VTM groeit versus vorig jaar (+6%) naar 26,8% marktaandeel bij VVA 18-54. De zender wint vooral dankzij het recurrent blok, met sterkhouders ‘Sara’ (43% marktaandeel, 658.000 kijkers), ‘VTM NIEUWS’ (34% marktaandeel, 815.000 kijkers) en ‘Familie’ (34% marktaandeel, 800.000 kijkers).

Ook in prime kan VTM groeien met als hoogtepunt de finale van ‘The Masked Singer’ (73% marktaandeel, 2.056.000 kijkers), dat het recordcijfer van ‘Wedden Dat?’ in 1989 evenaart. Meer dan 900.000 kijkers stemden de dag na de finale af op ‘The Masked Singer: Behind The Mask’ (43% marktaandeel, 920.000 kijkers) voor een glimp achter de schermen. Ook opvolger ‘The Voice Senior’ kan scoren op vrijdagavond (44% marktaandeel, 1.264.000 kijkers).

Daarnaast waren er nieuwkomers ‘Ze Zeggen Dat’ (30% marktaandeel, 737.000 kijkers), ‘RIP 2020’ (31% marktaandeel, 751.000 kijkers) en ‘Cupido Ofzo’ (25% marktaandeel, 594.000 kijkers), een succesvolle ‘Liefde Voor Muziek special’ naar aanleiding van Rode Neuzen Dag (44% marktaandeel, 1.077.000 kijkers) en sterkhouders ‘Code Van Coppens’ (32% marktaandeel, 746.000 kijkers), ‘Boer Zkt Vrouw – Home Sweet Home’ (31% marktaandeel, 928.000 kijkers), ‘Alloo bij de Wegpolitie’ (28% marktaandeel, 685.000  kijkers) en ‘De Mug’ (28% marktaandeel, 622.000  kijkers).

Voetballiefhebbers konden bij VTM ook genieten van de Nations League wedstrijden België-Engeland (46% marktaandeel, 1.256.000 kijkers) en België-Denemarken (38% marktaandeel, 1.161.000 kijkers) en de vriendschappelijke interland België-Zwitserland (25% marktaandeel, 804.000 kijkers).

‘Latem Leven’ – © DPG Media

VTM 2 behaalt 5,8% marktaandeel bij VVA 18-54. De Champions League wedstrijden Cl. Brugge-Dortmund (11% marktaandeel, 424.000 kijkers) en Int. Milaan-R. Madrid (11% marktaandeel, 367.000 kijkers), nieuwkomer ‘Latem Leven’ (11% marktaandeel, 215.000 kijkers) en de locals ‘Ik Vertrek Uit Vlaanderen’ (7% marktaandeel, 266.000 kijkers) en ‘Free Love Paradise’ (10% marktaandeel, 200.000 kijkers)scoren de meeste kijkers.

In de vooravond behaalt ‘Achter Gesloten Deuren’ 12% marktaandeel (71.000 kijkers). Daarnaast scoren heel wat films hoog: ‘The Heat’ (9% marktaandeel, 194.000 kijkers), ‘Furious 7’ (10% marktaandeel, 188.000 kijkers), ‘Pitch Perfect 2’ (9% marktaandeel, 140.000 kijkers), ‘Fifty Shades of Grey’ (7% marktaandeel, 137.000 kijkers), ‘Enough’ (6% marktaandeel, 132.000 kijkers) en ‘Midnight Sun’ (7% marktaandeel, 125.000 kijkers). Ook ‘Blind Getrouwd Nieuw-Zeeland’ (7% marktaandeel, 114.000 kijkers) scoort meer dan 100.000 kijkers.

VTM 3 scoort 3,9% marktaandeel bij VVA 18-54. De films ‘Den Of Thieves’ (8% marktaandeel, 225.000 kijkers), ‘An Unfinished Life’ (3% marktaandeel, 177.000 kijkers) en ‘Avengers, Infinity War’ (11% marktaandeel, 174.000 kijkers) bereiken de meeste kijkers.

‘Matroesjka’s’ – © DPG Media

VTM 4 behaalde 1,7% marktaandeel bij VVA 18-54. De films ‘Tora! Tora! Tora!’ (2% marktaandeel, 134.000 kijkers), ‘La Grande Vadrouille’ (3% marktaandeel, 130.000 kijker) en ‘Marked For Death’ (2% marktaandeel, 129.000 kijkers) haalden de meeste kijkers. Ook ‘Matroesjka’s’ op zaterdagavond haalt mooie cijfers (5% marktaandeel, 85.000 kijkers).

‘Bompa’ – © DPG Media

CAZ2 behaalde 0,5% marktaandeel bij VVA18-54. De klassieker ‘Nonkel Jef’ (3% marktaandeel, 27.000 kijkers), ‘Drie Mannen Onder Een Dak’ (2% marktaandeel, 23.000 kijkers) en ‘Danni Lowinski’ (1% marktaandeel, 27.000 kijkers) halen het hoogste marktaandeel. Ook de films ‘Stalked By My Neighbor’ (1% marktaandeel, 30.000 kijkers), ‘Suger Daddies’ (0,4% marktaandeel, 23.000 kijkers) en ‘The Many Faces Of Alice’ (0,4% marktaandeel, 21.000 kijkers) staan in de top van aantal kijkers.

Schrijf je hier in voor de gratis nieuwsbrief van mudoo.be

* verplicht in te vullen

ByLisa Paulussen

Als studente communicatiewetenschappen kreeg ik de kans om ervaring op te doen bij Showcomm bv, het bedrijf achter deze website. Na mijn stage ben ik in 2021 gewoon blijven hangen en kan ik mij uitleven met het schrijven van berichten over Belgische en Nederlandse showbizznamen. Geniet van mijn berichten en deze website.