Quantcast
Kijkcijfers

VTM scoort met voetbal, entertainment, bekende formats én gezichten

In september behaalt DPG media een marktaandeel van bijna 39%. Inclusief longtail loopt dit marktaandeel op tot 42,6%.

VTM

VTM entertaint heel wat mensen met K2 zoekt K3 (49,6% marktaandeel, 847.000 kijkers), Tien om te Zien (43,4% marktaandeel, 894.000 kijkers) en Belgium’s Got Talent (34% marktaandeel, 695.000 kijkers). De WK kwalificatiematch België-Tsjechië zorgde voor een topresultaat bij VTM met 919.000 kijkers (46% marktaandeel).

In de vooravond scoort Lisa bij VTM met gemiddeld 439.000 kijkers, goed voor maar liefst 44,1% marktaandeel. Familie blijft, na VTM NIEUWS, de vertrouwde afspraak voor 661.000 kijkers (37% marktaandeel).

VTM 2

De matchen van Club Brugge in de UEFA Champions League trokken dan weer historisch veel kijkers naar VTM 2: Club Brugge-PSG op 15 september was goed voor 827.000 kijkers en 32,7% marktaandeel.

De programma’s met bekende Vlamingen op VTM 2 doen de kijkers dromen en wegdromen: Villa Zuid-Afrika, met voormalig K3’tje Kathleen Aerts en haar gezin, heeft gemiddeld 285.000 kijkers (20,4% marktaandeel). De talentenjacht in Regi Academy bereikt 186.000 kijkers (19,4% aandeel).

Toon meer

Arno Tierens

Redacteur

Gerelateerde berichten