Quantcast
De Warmste WeekRadio

De Warmste Week staat dit jaar op de Grote Markt in Mechelen met als thema: ‘Kunnen zijn wie je bent’

Studio Brussel, MNM en Eén starten vandaag officieel De Warmste Week op de Grote Markt in Mechelen. Sinds dit jaar kiest de actie één maatschappelijk thema. ‘Kunnen zijn wie je bent’ is het thema voor dit jaar. De projecten die organisaties kunnen indienen moeten ervoor zorgen dat iedereen kan zijn wie die wil zijn. Daarom wordt heel Vlaanderen opgeroepen om geld in de zamelen om deze projecten te steunen.

‘De Warmste Ochtendshow’ wordt gepresenteerd door Fien Germijns, StuBru-dj, en Peter Van de Veire, MNM-dj. Deze show kan je op beide zenders horen van 6 tot 9 uur en is ook te zien op Eén. Tijdens hun ochtendshow krijgen ze bezoek van 21 jongerenambassadeurs.

“Het klinkt als een toegelaten one-week-radio-stand van Stubru en MNM. Als we daarmee Vlaanderen kunnen mobiliseren om het verschil te maken én geld in te zamelen, kunnen we daar alleen maar zeer enthousiast over zijn. We zorgen er zo voor dat we met die nieuwe Warmste Week alle projecten kunnen realiseren. En op die manier kan iedereen écht zijn wie die wil zijn. Een Week zo Warm als de goesting in ons hart.”

Peter Van de Veire

Eind december organiseert De Warmste Week voor de eerste keer ‘DWW Fest’ in Mechelen. Vanaf dit jaar kiest de actie voor een nieuwe aanpak en zet één relevant maatschappelijk thema in de kijker. Dit jaar kiezen ze voor het thema ‘Kunnen zijn wie je bent’.

Eén maatschappelijk thema

Dit jaar gaat De Warmste Week aan de slag met een nieuw concept. VRT en De Warmste Week gaan voluit voor één actueel thema dat gebracht wordt door jongeren. Eén, Studio Brussel en MNM slaan de handen in elkaar om heel wat projecten te realiseren.

“Onze ambitie is duidelijk: het thema op de kaart zetten en geld inzamelen voor projecten daarrond. Die projecten zijn er voor jong en oud in Vlaanderen en willen we effectief gerealiseerd zien in 2022. Want kunnen zijn wie je bent, dat verdient iedereen.”

Frederik Delaplace, VRT-CEO

Vanaf half november start de verkoop van zes verschillende pins van de bekende vlammetjes waarvoor De Warmste Week bekend staat. Dit is een eerste actie die de VRT samen met hoofdpartner KBC organiseert. StuBru en MNM worden van 18 tot en met 24 december 2021 voor één week ‘DWW Radio’, live vanuit Mechelen. Je kan dit volgen op Eén en VRT NU.

Bezoek van 21 jongerenambassadeurs

Voorbije zomer werd de nieuwe aanpak van De Warmste Week gelanceerd. Toen deden jongerenambassadeurs Gloria Monserez, Kawtar Ehlalouch en Stéphan Tanganagba een oproep naar jongeren om zich te engageren voor De Warmste Week 2021. Deze 21 jongeren brengen een bezoekje bij de ‘De Warmste Ochtendshow’ en zijn de ‘firestarters’ voor het centrale thema.

Toon meer

Inte Moeyersons

Redactrice

Gerelateerde berichten