Groot succes ‘Big Brother’: beste startweek ooit voor VIER in januari

© SBS Belgium'Big Brother' - © SBS Belgium© SBS Belgium

Gisteren palmde VIER de tv-avond volledig in en werd overtuigend marktleider.

De kijker kon voor de eerste keer binnenkijken bij ‘De Verhulstjes’, die meteen uitpakten met 37,1% marktaandeel op de doelgroep VVA 18-54 (711.000 kijkers). Daarna was de eerste live-uitzending van ‘Big Brother’ een groot succes met maar liefst 33,1% marktaandeel (384.000 kijkers). Daarmee liet VIER de concurrentie op donderdagavond ver achter zich. Peter en Geraldine sluiten de eerste week in het ‘Big Brother’-huis af met gemiddeld 34.8% marktaandeel en 511.000 kijkers.

Ook online zet de moeder der realityreeksen die stevige trend door. In totaal zit de reeks al aan 688.628 views, waarvan 130.403 klaarzaten voor de volledige afleveringen. Dat levert bovenop de sterke televisiecijfers gemiddeld nog eens 43.468 kijkers online op. Opvallend: ruim de helft van de online kijkers is jonger dan 25 jaar. Net als ‘Love Island’ spreekt ‘Big Brother’ zo een moeilijk te bereiken doelgroep met succes aan. En ook de livestream slaat aan in Vlaanderen. De teller staat ondertussen al op 226.669 views.

VIER kan zo terugblikken op de beste openingsweek ooit in januari. ‘Over De Oceaan’, ‘Boerenjaar’, ‘Junior Bake Off Vlaanderen’, ‘De Verhulstjes’ en ‘Big Brother’ zetten stuk voor stuk topcijfers neer met marktleiderschap tot gevolg.

Schrijf je hier in voor de gratis nieuwsbrief van mudoo.be

* verplicht in te vullen

ByLisa Paulussen

Als studente communicatiewetenschappen kreeg ik de kans om ervaring op te doen bij Showcomm bv, het bedrijf achter deze website. Na mijn stage ben ik in 2021 gewoon blijven hangen en kan ik mij uitleven met het schrijven van berichten over Belgische en Nederlandse showbizznamen. Geniet van mijn berichten en deze website.