Miljoen kijkers voor Blind Getrouwd en The Voice van Vlaanderen

The Voice van Vlaanderen - © DPG MediaThe Voice van Vlaanderen - © DPG MediaThe Voice van Vlaanderen - © DPG Media

In februari behaalt DPG Media met de family of channels (VTM, VTM 2, VTM 3 en VTM 4) een marktaandeel van 38,1%  bij VVA 18-54 (+3% vs vorig jaar).

Samen met VTM GOLD en de andere longtail zenders (Discovery Channel, TLC, Investigation Discovery, Eurosport, Comedy Central en MTV), die er dit jaar bijgekomen zijn, behaalt DPG Media 42,4% marktaandeel en blijft daarmee ruim de grootste zendergroep. DPG Media is bovendien de enige van de 3 grote zendergroepen die deze maand kan groeien in vergelijking met vorig jaar.

VTM

VTM behaalt 25,6% marktaandeel bij VVA 18-54 (+5% vs. vorig jaar). De zender blijft sterk staan in de vooravond en groeit ten opzichte van vorig jaar dankzij Lisa (40% marktaandeel, 524.000 kijkers), een sterk VTM NIEUWS (33% marktaandeel, 729.000 kijkers) en Familie (32% marktaandeel, 731.000 kijkers). Ook in prime kan VTM groeien in vergelijking met vorig jaar: het voorjaar werd deze maand afgetrapt met de start van de sterkhouders Blind Getrouwd (41% marktaandeel, 1.008.000 kijkers), Liefde voor Muziek (35% marktaandeel, 933.000 kijkers) en The Voice van Vlaanderen (49% marktaandeel, 1.221.000 kijkers). Daarnaast deden ook enkele nieuwe formats hun intrede: de fictiereeks Fair Trade (30% marktaandeel, 578.000 kijkers), Later Als Ik Groot Ben (25% marktaandeel, 405.000 kijkers) en Game Of Talents (23% marktaandeel, 418.000 kijkers).

VTM 2

VTM 2 behaalt 6,3% marktaandeel bij VVA 18-54 (+5% vs. Q2 vorig jaar)Voetballiefhebbers konden er genieten van de Croky Cup wedstrijden Club Brugge – Antwerpen (17% marktaandeel, 486.000 kijkers) en Club Brugge – Olsa Brakel (10% marktaandeel, 247.000 kijkers) en de Champions League-wedstrijden Atalanta – Real Madrid (8% marktaandeel, 235.000 kijkers) en Sevilla – Dortmund (5% marktaandeel, 176.000 kijkers).

Blijven Slapen - © DPG Media
Blijven Slapen – © DPG Media

Heel wat lokale formats pronken in de programmatop: Blijven Slapen (8% marktaandeel, 166.000 kijkers), Costa Belgica (9% marktaandeel, 146.000 kijkers) en Uit De Kleren (8% marktaandeel, 101.000 kijkers). Ook film scoort goed op vrijdag en zaterdagavond met onder andere The Spy Who Dumped Me (18% marktaandeel, 415.000 kijkers), Jack Reacher (6% marktaandeel, 165.000 kijkers), Bastille Day (8% marktaandeel, 158.000 kijkers) en Fifty Shades Darker (10% marktaandeel, 134.000 kijkers).

VTM 3

VTM 3 scoort 4,2% marktaandeel bij VVA 18-54. De films Sicario (8% marktaandeel, 183.000 kijkers), Django Unchaine(7% marktaandeel, 151.000 kijkers) en The Transporter Refueled (6% marktaandeel, 145.000 kijkers) behaalden de meeste kijkers.

VTM 4

VTM 4 haalt 2% marktaandeel bij VVA 18-54. Toppers waren de films 3.10 To Yuma (2% marktaandeel, 142.000 kijkers), American Outlaws (4% marktaandeel, 109.000 kijkers) en Ace Ventura – When Nature Calls  (7% marktaandeel, 109.000 kijkers).

VTM GOLD

VTM GOLD behaalde 0,9% marktaandeel bij VVA 18-54. De klassiekers Nonkel Jef (4% marktaandeel, 54.000 kijkers) en Slisse & Cesar (4% marktaandeel, 51.000 kijkers) staan ook deze maand bovenaan in de programmatop.

Schrijf je hier in voor de gratis nieuwsbrief van mudoo.be

* verplicht in te vullen

ByLisa Paulussen

Als studente communicatiewetenschappen kreeg ik de kans om ervaring op te doen bij Showcomm bv, het bedrijf achter deze website. Na mijn stage ben ik in 2021 gewoon blijven hangen en kan ik mij uitleven met het schrijven van berichten over Belgische en Nederlandse showbizznamen. Geniet van mijn berichten en deze website.