MUDOO
  • Home
  • Televisie
  • Radio
  • Dossiers
    • Voorjaar 2022
    • Najaar 2022
  • Video
  • Nieuwsbrief
Facebook Twitter Instagram RSS
MUDOO
  • Home
  • Televisie
  • Radio
  • Dossiers
    • Voorjaar 2022
    • Najaar 2022
  • Video
  • Nieuwsbrief
Facebook
MUDOO
Home » Miljoen kijkers voor Blind Getrouwd en The Voice van Vlaanderen
Televisie

Miljoen kijkers voor Blind Getrouwd en The Voice van Vlaanderen

25 maart 2021
Facebook Twitter WhatsApp Email
The Voice van Vlaanderen - © DPG Media
The Voice van Vlaanderen - © DPG Media
Delen
Facebook Twitter WhatsApp Email

In februari behaalt DPG Media met de family of channels (VTM, VTM 2, VTM 3 en VTM 4) een marktaandeel van 38,1%  bij VVA 18-54 (+3% vs vorig jaar).

Samen met VTM GOLD en de andere longtail zenders (Discovery Channel, TLC, Investigation Discovery, Eurosport, Comedy Central en MTV), die er dit jaar bijgekomen zijn, behaalt DPG Media 42,4% marktaandeel en blijft daarmee ruim de grootste zendergroep. DPG Media is bovendien de enige van de 3 grote zendergroepen die deze maand kan groeien in vergelijking met vorig jaar.

VTM

VTM behaalt 25,6% marktaandeel bij VVA 18-54 (+5% vs. vorig jaar). De zender blijft sterk staan in de vooravond en groeit ten opzichte van vorig jaar dankzij Lisa (40% marktaandeel, 524.000 kijkers), een sterk VTM NIEUWS (33% marktaandeel, 729.000 kijkers) en Familie (32% marktaandeel, 731.000 kijkers). Ook in prime kan VTM groeien in vergelijking met vorig jaar: het voorjaar werd deze maand afgetrapt met de start van de sterkhouders Blind Getrouwd (41% marktaandeel, 1.008.000 kijkers), Liefde voor Muziek (35% marktaandeel, 933.000 kijkers) en The Voice van Vlaanderen (49% marktaandeel, 1.221.000 kijkers). Daarnaast deden ook enkele nieuwe formats hun intrede: de fictiereeks Fair Trade (30% marktaandeel, 578.000 kijkers), Later Als Ik Groot Ben (25% marktaandeel, 405.000 kijkers) en Game Of Talents (23% marktaandeel, 418.000 kijkers).

VTM 2

VTM 2 behaalt 6,3% marktaandeel bij VVA 18-54 (+5% vs. Q2 vorig jaar). Voetballiefhebbers konden er genieten van de Croky Cup wedstrijden Club Brugge – Antwerpen (17% marktaandeel, 486.000 kijkers) en Club Brugge – Olsa Brakel (10% marktaandeel, 247.000 kijkers) en de Champions League-wedstrijden Atalanta – Real Madrid (8% marktaandeel, 235.000 kijkers) en Sevilla – Dortmund (5% marktaandeel, 176.000 kijkers).

Blijven Slapen - © DPG Media
Blijven Slapen – © DPG Media

Heel wat lokale formats pronken in de programmatop: Blijven Slapen (8% marktaandeel, 166.000 kijkers), Costa Belgica (9% marktaandeel, 146.000 kijkers) en Uit De Kleren (8% marktaandeel, 101.000 kijkers). Ook film scoort goed op vrijdag en zaterdagavond met onder andere The Spy Who Dumped Me (18% marktaandeel, 415.000 kijkers), Jack Reacher (6% marktaandeel, 165.000 kijkers), Bastille Day (8% marktaandeel, 158.000 kijkers) en Fifty Shades Darker (10% marktaandeel, 134.000 kijkers).

VTM 3

VTM 3 scoort 4,2% marktaandeel bij VVA 18-54. De films Sicario (8% marktaandeel, 183.000 kijkers), Django Unchained (7% marktaandeel, 151.000 kijkers) en The Transporter Refueled (6% marktaandeel, 145.000 kijkers) behaalden de meeste kijkers.

VTM 4

VTM 4 haalt 2% marktaandeel bij VVA 18-54. Toppers waren de films 3.10 To Yuma (2% marktaandeel, 142.000 kijkers), American Outlaws (4% marktaandeel, 109.000 kijkers) en Ace Ventura – When Nature Calls  (7% marktaandeel, 109.000 kijkers).

VTM GOLD

VTM GOLD behaalde 0,9% marktaandeel bij VVA 18-54. De klassiekers Nonkel Jef (4% marktaandeel, 54.000 kijkers) en Slisse & Cesar (4% marktaandeel, 51.000 kijkers) staan ook deze maand bovenaan in de programmatop.

Schrijf je hier in voor de gratis nieuwsbrief van Mudoo.be

VTM VTM 2 VTM 3 VTM 4 VTM GOLD

Meer nieuws

Familie: Samira’s feest krijgt een vreemde wending

Televisie 27 januari 2023

Thuis: Bob krijgt goed nieuws

Televisie 27 januari 2023

Wittekerke: ‘Bervoets geeft niet op’

Televisie 27 januari 2023

Familie: Vanessa is de kluts kwijt

Televisie 26 januari 2023
Volg ons op sociale media
  • Facebook

MUDOO brengt je dagelijks het laatste nieuws over de Vlaamse televisie- en radiozenders en streamingplatformen op uw scherm.

  • Over ons
  • Vacatures
  • Contacteer ons
  • Adverteren
  • Cookie-instellingen
  • Privacy Policy
Facebook RSS
Copyright © 2017 - 2023 Showcomm BV - De Smedt Peter.

Geef een zoekterm in en druk op Enter om te zoeken. Druk op Esc om te annuleren.