Ook in oktober scoort onze family of channels met een marktaandeel van 40,7% bij VVA 18-54 (+9% vs vorig jaar). Deze maand werden er records genoteerd. VTM kent zijn beste maand sinds januari 2002 en The Masked Singer is het hoogst scorende VTM programma sinds het begin van de huidige metingen in 1997.
VTM is marktleider met 28,9% marktaandeel bij VVA 18-54 (+17% vs vorig jaar) en noteert zo zijn beste maand sinds januari 2002. VTM boekt zowel met het recurrent blok als in prime fors winst. ‘Sara’ (42% marktaandeel, 586.000 kijkers) blijft uitstekend scoren en ook ‘VTM NIEUWS’ (36% marktaandeel, 785.000 kijkers) wint, net als ‘Familie’ (34% marktaandeel, 792.000 kijkers).
In prime vallen vooral de ongeziene kijkcijfers voor ‘The Masked Singer’ (65% marktaandeel, 1.619.000 kijkers) op, waarmee het met de titel van best scorende VTM-programma gaat lopen (sinds begin van de huidige metingen in 1997). Ook ‘Snackmasters’ (39% marktaandeel, 785.000 kijkers) en ‘Code van Coppens’ (34% marktaandeel, 786.000 kijkers) behoren net als in september tot de topformats.
Daarnaast waren er ook de sterkhouders ‘Boer Zkt Vrouw – Home Sweet Home’ (27% marktaandeel, 790.000 kijkers), ‘Alloo bij de Wegpolitie’ (32% marktaandeel, 708.000 kijkers), ‘De Mug’ (31% marktaandeel, 597.000 kijkers), ‘Een Echte Job’ (24% marktaandeel, 633.000 kijkers) en ‘Mijn Keuken Mijn Restaurant’ (24% marktaandeel, 475.000 kijkers).
Voetballiefhebbers konden bij VTM genieten van de vriendschappelijke interland België-Ivoorkust (31% marktaandeel, 755.000 kijkers) en de Nations League-wedstrijden Ijsland-België (25% marktaandeel, 803.000 kijkers) en Engeland-België (44% marktaandeel, 895.000 kijkers).
VTM 2 haalt 6,7% (+3% vs Q2 vorig jaar) marktaandeel bij VVA 18-54. De zender behoudt een sterk recurrent blok met onder andere ‘Achter Gesloten Deuren’ (14% marktaandeel, 72.000 kijkers), ‘Blind Getrouwd Australië’ (14% marktaandeel, 179.000 kijkers) en ‘Blind Getrouwd Nieuw-Zeeland’ (7% marktaandeel, 110.000 kijkers). In primetime blijft ‘Lady Truckers’ het best scorende format (15% marktaandeel, 301.000 kijkers).
Ook de films ‘Kingsman: The Secret Service’ (13% marktaandeel, 266.000 kijkers), ‘Jack Reacher: Never Go Back’ (13% marktaandeel, 243.000 kijkers) en ‘Bad Moms’ (7% marktaandeel, 162.000 kijkers) scoorden goed. Op zondagavond worden de heruitzendingen van ‘Lady Truckers’ (11% marktaandeel, 178.000 kijkers) en ‘Jonge Wolven’ (10% marktaandeel, 63.000 kijkers) ook goed bekeken.
Voetballiefhebbers konden bij VTM 2 genieten van de Champions League-wedstrijden CL. Brugge-Lazio (17% marktaandeel, 548.000 kijkers), Bayern–AT. Madrid (8% marktaandeel, 230.000 kijkers) en Juventus–FC Barcelona (28% marktaandeel, 218.000 kijkers).
VTM 3 scoort 3,2% marktaandeel bij VVA 18-54. De films ‘Cold Pursuit’ (15% marktaandeel, 307.000 kijkers), ‘John Wick’ (8% marktaandeel, 173.000 kijkers) en ‘Blood Father’ (6% marktaandeel, 117.000 kijkers) bereiken de meeste kijkers.
VTM 4 behaalde 1,6% marktaandeel bij VVA 18-54. De films ‘Lionheart’ (3% marktaandeel, 135.000 kijkers), ‘Rambo’ (3% marktaandeel, 121.000 kijker) en ‘The Detonator’ (3% marktaandeel, 117.699 kijkers) haalden de meeste kijkers.
CAZ2 behaalde 0,3% marktaandeel bij VVA 18-54. De films ‘To Have And To Kill’ (0,2% marktaandeel, 17.569 kijkers), ‘Tornado Warning’ (0,6% marktaandeel, 16.446 kijkers) en Michael Jackson’s ‘This Is It’ (0,7% marktaandeel, 11.144 kijkers) bereikten de meeste kijkers.