VTM scoort met voetbal, entertainment, bekende formats én gezichten

K2 zoekt K3, dit najaar bij VTM - © DPG MediaK2 zoekt K3, dit najaar bij VTM - © DPG MediaK2 zoekt K3, dit najaar bij VTM - © DPG Media

In september behaalt DPG media een marktaandeel van bijna 39%. Inclusief longtail loopt dit marktaandeel op tot 42,6%.

VTM

VTM entertaint heel wat mensen met K2 zoekt K3 (49,6% marktaandeel, 847.000 kijkers), Tien om te Zien (43,4% marktaandeel, 894.000 kijkers) en Belgium’s Got Talent (34% marktaandeel, 695.000 kijkers). De WK kwalificatiematch België-Tsjechië zorgde voor een topresultaat bij VTM met 919.000 kijkers (46% marktaandeel).

In de vooravond scoort Lisa bij VTM met gemiddeld 439.000 kijkers, goed voor maar liefst 44,1% marktaandeel. Familie blijft, na VTM NIEUWS, de vertrouwde afspraak voor 661.000 kijkers (37% marktaandeel).

VTM 2

De matchen van Club Brugge in de UEFA Champions League trokken dan weer historisch veel kijkers naar VTM 2: Club Brugge-PSG op 15 september was goed voor 827.000 kijkers en 32,7% marktaandeel.

De programma’s met bekende Vlamingen op VTM 2 doen de kijkers dromen en wegdromen: Villa Zuid-Afrika, met voormalig K3’tje Kathleen Aerts en haar gezin, heeft gemiddeld 285.000 kijkers (20,4% marktaandeel). De talentenjacht in Regi Academy bereikt 186.000 kijkers (19,4% aandeel).

Schrijf je hier in voor de gratis nieuwsbrief van mudoo.be

* verplicht in te vullen

ByLisa Paulussen

Als studente communicatiewetenschappen kreeg ik de kans om ervaring op te doen bij Showcomm bv, het bedrijf achter deze website. Na mijn stage ben ik in 2021 gewoon blijven hangen en kan ik mij uitleven met het schrijven van berichten over Belgische en Nederlandse showbizznamen. Geniet van mijn berichten en deze website.