De stijging in luisterduur van radiozender Nostalgie blijft zich verderzetten. Dat staat in de CIM-cijfers die zopas werden bekendgemaakt. Daarnaast haalt de zender ook een marktaandeel van 6,7% in de algemene doelgroep 12+. NRJ noteert een gecumuleerd marktaandeel van 0,6% op haar doelgroep 25-34.
Vanmorgen maakte het CIM de radiobereikcijfers bekend voor de periode maart – juni 2021. Nostalgie blijft het goed doen en behaalt op de doelgroep 12+ een marktaandeel van 6,7%, met een stijging in luisterduur tot maar liefst 203 minuten. Het is dan ook de eerste keer dat Nostalgie de symbolische grens van 200 minuten voorbij steekt. Ter vergelijking: eind 2018 had Nostalgie een luisterduur van 151 minuten.
Opvallend in deze golf is dat er in het algemeen minder naar de radio is geluisterd. De volledige markt daalt met bijna 4% in het dagelijks bereik.
“Het is opvallend dat er in één meting zo’n verschillen zijn qua dagelijkse bereik. We zien dat bij alle andere radiozenders terug keren. Een marktaandeel voor radio wordt bepaald door de combinatie bereik en luisterduur. Wat betreft dat laatste blijven we mooi op schema liggen en is het mooi dat we de grens van 200 minuten onafgebroken luisteren hebben kunnen breken. Met NRJ gaan we licht vooruit en blijven we inzetten op de jongere luisteraars. De groei van het station zit vooral bij die doelgroepen.
Managing director Radio, Tom Klerkx