Qmusic groeit fors door, Joe bevestigt als derde grootste radiozender

© Pexels - Pixabay© Pexels - Pixabay© Pexels - Pixabay

Qmusic verstevigt haar eerste plaats in de zenderdoelgroep 18-44 met een forse stijging van 22,1% naar 23,8% marktaandeel. Ook bij het brede publiek (12+) groeit Qmusic stevig door van 12% naar 13,7% marktaandeel en blijft daarmee de tweede grootste radiozender in Vlaanderen.

Joe bevestigt als derde grootste zender en haalt 9,2% marktaandeel (12+). Dat blijkt uit de nieuwe CIM-luistercijfers die vandaag, vrijdag 20 augustus 2021, bekendgemaakt zijn voor de periode van 1 maart 2021 tot en met 30 juni 2021.

“Bij Qmusic hadden we in het voorjaar een duidelijke focus op onze spits-programma’s – Maarten & Dorothee in de ochtend, Vincent Live in vooravond – én op grote acties als de Q-Escape Room, de Q-Sunset Loft en de 1000ste show van ons ochtendduo. Het hele team is dan ook enòrm blij en dankbaar dat Vlaanderen ons zo intens in de armen blijft sluiten. De volgende weken komen grote namen als radio-icoon Tom De Cock, één van Vlaanderens grootste hitmakers Regi Penxten en de Nederlandse top-dj Armin van Buuren Qmusic verder versterken. In combinatie met een aantal grote acties en de 20ste verjaardag van onze radiozender wordt het een najaar om naar uit te kijken.”

Michael Dujardin, channel manager Qmusic

“Na jaren hard werken met het hele team ben ik blij om te zien dat we twee keer op rij de derde grootste zender van Vlaanderen zijn en veel Joe-fans hebben. Daarnaast maken we voor onze luisteraars al drie jaar op rij digitale radiozenders zoals Joe 60’s & 70’s, Joe 80’s & 90’s, Joe Easy en de nieuwkomer Joe Lage Landen. Het omarmen van die radiozenders levert nu ook een mooi resultaat op.”

Robin Vissenaekenschannel manager Joe

Willy stijgt spectaculair op 12+ en in zenderdoelgroep 18-54

Ook Willy stijgt spectaculair bij het brede publiek (12+) en verdubbelt het marktaandeel van 0,5% naar 1,2%. Op de zenderdoelgroep 18-54 is er eveneens een stevige groei naar 2,3% marktaandeel. Willy is daarmee de grootste digital only-zender in Vlaanderen. Samen met Willy scoren de digitale themazenders van Qmusic en Joe goed in de meting en halen ze samen 4,7% marktaandeel op 18-54.

“Het is fantastisch om alle fijne reacties die we dagelijks krijgen vertaald te zien in deze cijfers. We horen elke dag dat nieuwe mensen Willy ontdekken, dat ze zich weer thuis voelen bij een radiozender en dat wij erin slagen om hen de ideale mix van de beste gitaarplaten van vroeger en nu te geven. We voelen aan alles dat er iets beweegt, dat Willy leeft. Nu weten we het ook zeker. Dat Willy dit cijfer op nog geen twee jaar tijd haalt zonder FM-frequentie is best straf. Willy gaat met nog meer goesting en ambitie het nieuwe radioseizoen in met een ploeg van die hard muziekliefhebbers die niets liever doen dan hun passie met de hele wereld delen.”

Annelies Oryechannel manager Willy

Vandaag zet Willy-dj Marcel Vanthilt zijn radiostudio op in Café Café in Hasselt en maakt er vanaf 16.00 uur live radio. Het is de afsluiter van een hele week waarin Marcel een trip maakte doorheen de muziekgeschiedenis van Hasselt in Come Out And Play op Willy. Hij zorgt voor een avond vol muzikale gasten, sappige anekdotes en uiteraard goede muziek.

Lees ook: Tom De Cock, Regi Penxten en Armin van Buuren versterken het najaar van Qmusic

Schrijf je hier in voor de gratis nieuwsbrief van mudoo.be

* verplicht in te vullen

ByLisa Paulussen

Als studente communicatiewetenschappen kreeg ik de kans om ervaring op te doen bij Showcomm bv, het bedrijf achter deze website. Na mijn stage ben ik in 2021 gewoon blijven hangen en kan ik mij uitleven met het schrijven van berichten over Belgische en Nederlandse showbizznamen. Geniet van mijn berichten en deze website.