De crème de la crème van bekend Vlaanderen trapt vandaag het najaar van VTM en VTM 2 af. Nooit eerder was dat najaar zó goed gevuld.
De VTM-zenders trekken alle registers open met maar liefst 31 programma’s van eigen bodem. Kijkers worden dubbel verwend: VTM serveert niet één, maar twee showprogramma’s, niet één maar twee prestigieuze dramareeksen, niet één maar twee porties dagelijkse fictie. Kortom, een rijkelijk gevuld najaar voor het hele gezin. Daarnaast zorgt VTM 2 voor een stevige shot intrigerende reality en binnenkijken in buitengewone levens van (buiten)gewone mensen. Beide zenders zijn samen goed voor maar liefst 15 gloednieuwe programma’s met daarbovenop heel wat nieuwe afleveringen van bestaande succesrecepten.

Exact 1 jaar geleden breidde familiezender VTM uit naar een ‘familie van zenders’ met VTM 2, VTM 3 en VTM 4. De VTM-zenders palmden in het voorjaar een stevig marktaandeel in van 38% in de doelgroep VVA 18-54. Ten opzichte van het voorjaar van 2019 boeken de zenders zo als enige zendergroep een groei van 0,8%. Moederschip VTM scoorde in het voorjaar een stabiel marktaandeel van bijna 25% tov 2020 en groeide zelfs met 0,9% tov 2019. Een sterke evolutie is te zien bij VTM 2, dat in het voorjaar maand na maand in primetime wist te groeien tot 8% marktaandeel in mei. Het online videoplatform VTM GO ging de afgelopen maanden door het dak tot maar liefst 100.000.000 views. VTM GO is daarmee de grootste gratis streamingservice van België.
Lees ook: Het najaar van VTM: waanzinnige shows en verslavende fictie
Lees ook: Het najaar van VTM 2 is stoerder dan ooit met straffe mensen met straffe verhalen