Quantcast
Streaming

VTM GO zet nog meer in op exclusieve ‘midform’-programma’s

VTM GO blikt terug op een bijzonder succesvol 2021, waarin het zijn marktleiderschap als grootste lokale streamingdienst wist te versterken. VTM GO palmde een sterke 54% marktaandeel in en haalde met zijn programma’s maar liefst 178 miljoen views. En ook voor 2022 staan de ambities strak. VTM GO lanceert vanaf vandaag het label VTM GO SHORTIES en zet zo nog meer in op eigen ‘midform’-programma’s: korte programma’s op maat van de online kijker.

De grootste programma’s bij VTM en VTM 2 kennen een vervolg op VTM GO. Zo werpt Behind The Mask een blik achter de schermen van The Masked Singer en ontrafelt Nicolas Caeyers in De Verraders: De Aftocht alle geheimen van de verbannenen uit De Verraders. Nicolas gaat bovendien in We Like To Party naar de leukste party’s in Vlaanderen. Hij doet er babbels met de feestbeesten en laat hen gekke opdrachten uitvoeren. In De Vuilste Jobs VIPS zijn het voor één keer bekende Vlamingen die ‘de vuilste jobs van Vlaanderen’ opknappen.

VTM GO SHORTIES - © DPG Media
VTM GO SHORTIES – © DPG Media

VTM GO brengt ook een nieuw seizoen van het populaire Vloglab en keert terug met nieuwe afleveringen van Up To Date, dat langsgaat bij bekende koppels die de liefde vonden dankzij een VTM-programma. Daten staat ook centraal in Wist Je Date. Vrijgezellen laten hun online leven op tafel gooien nog voor ze elkaar voor het eerst hebben ontmoet. Ook volledig nieuw is Time To Match, waarin drie spelers zo goed mogelijk het juiste verhaal met de juiste persoon moeten matchen. In het nieuwe Security Checkers proberen Arno the Kid en Gerben Tuerlinckx ten slotte binnen te breken op enkele goed beveiligde locaties. Lukt het hen om de securitymaatregelen te omzeilen?

Calogero Macaluso, Directeur Streaming en Marketing: ”VTM GO bereikt steeds meer mensen in Vlaanderen en dan vooral jongeren. Die jonge streamers kijken steeds vaker naar kortere formats, meestal via hun smartphone. Daar zet VTM GO voluit op in onder een gloednieuw label: VTM GO SHORTIES. Met SHORTIES brengen we nog meer kortere content op maat van jonge, online kijkers. Zo blijft VTM dé voortrekker op het vlak van online video.”

Lees ook: VTM brengt dit voorjaar 11 nieuwe programma’s op het scherm

Lees ook: Het voorjaar van VTM 2: Van weelderige luxe tot onvervalste reality

Toon meer

Gerelateerde berichten