Radiozender Nostalgie doet het goed en zet voor de periode van september 2020 tot februari 2021 mooie cijfers neer. In de CIM-cijfers kent Nostalgie een stijging in luisterduur tot 196 minuten. De algemene doelgroep 12+ blijft met een gecumuleerd marktaandeel van 7,2% stabiel. Zender NRJ noteert voor haar doelgroep van 25-34 jarigen een marktaandeel van 0,8 procent.
Vanmorgen maakte het CIM de radiobereikcijfers voor de periode september 2020 tot februari 2021 bekend. Omwille van de coronamaatregelen werd er gemeten over een uitzonderlijk langere periode. Nostalgie heeft een stijging in een luisterduur tot 196 minuten. Eind 2018 kende de zender een luisterduur van 151 minuten en eind 2019 waren dat158 minuten. De algemene doelgroep 12+ blijft met een marktaandeel van 7,2% stabiel.
“Het is uiteraard door de omstandigheden een atypische meting geweest, maar wij zijn zeer tevreden met de bevestiging van onze positieve cijfers. De CIM-cijfers liggen gecumuleerd in lijn met de groei die we noteren op alle andere parameters: beluisterde streams, app-downloads, web-visits, aantal votes bij muziek-acties, etc.
Managing director Radio, Tom Klerkx
Radiozender NRJ zet voor de jonge luisteraars, van 25 tot 34 jaar, volop in op social mediaplatformen. Met de start van een nieuwe campagne kijkt zender NRJ uit naar de zomer.