Nostalgie stijgt in luisterduur en marktaandeel blijft stabiel

ByLisa Paulussen

23 april 2021 ,
© Pexels.com - Andrea Piacquadio© Pexels.com - Andrea Piacquadio© Pexels.com - Andrea Piacquadio

Radiozender Nostalgie doet het goed en zet voor de periode van september 2020 tot februari 2021 mooie cijfers neer. In de CIM-cijfers kent Nostalgie een stijging in luisterduur tot 196 minuten. De algemene doelgroep 12+ blijft met een gecumuleerd marktaandeel van 7,2% stabiel. Zender NRJ noteert voor haar doelgroep van 25-34 jarigen een marktaandeel van 0,8 procent.

Vanmorgen maakte het CIM de radiobereikcijfers voor de periode september 2020 tot februari 2021 bekend. Omwille van de coronamaatregelen werd er gemeten over een uitzonderlijk langere periode. Nostalgie heeft een stijging in een luisterduur tot 196 minuten. Eind 2018 kende de zender een luisterduur van 151 minuten en eind 2019 waren dat158 minuten. De algemene doelgroep 12+ blijft met een marktaandeel van 7,2% stabiel.

“Het is uiteraard door de omstandigheden een atypische meting geweest, maar wij zijn zeer tevreden met de bevestiging van onze positieve cijfers. De CIM-cijfers liggen gecumuleerd in lijn met de groei die we noteren op alle andere parameters: beluisterde streams, app-downloads, web-visits, aantal votes bij muziek-acties, etc.


Managing director Radio, Tom Klerkx


Radiozender NRJ zet voor de jonge luisteraars, van 25 tot 34 jaar, volop in op social mediaplatformen. Met de start van een nieuwe campagne kijkt zender NRJ uit naar de zomer.

Schrijf je hier in voor de gratis nieuwsbrief van mudoo.be

* verplicht in te vullen

ByLisa Paulussen

Als studente communicatiewetenschappen kreeg ik de kans om ervaring op te doen bij Showcomm bv, het bedrijf achter deze website. Na mijn stage ben ik in 2021 gewoon blijven hangen en kan ik mij uitleven met het schrijven van berichten over Belgische en Nederlandse showbizznamen. Geniet van mijn berichten en deze website.